מזג אוויר חורפי במיוחד: שלג ראשון החל לרדת היום (ראשון) בהרי המרכז ירד, שהופיע לראשונה ביישוב ראש צורים. כמו כן, שלגים קלים ראשונים מעורבים עם גשם ירדו גם באזור קרית ארבע. שלג ירד מהבוקר לסירוגין גם בחרמון, ובמג'ד אל שמס, ואתר החרמון נסגר למבקרים. מהאתר נמסר כי בשל חסימת הצירים המקום ייפתח רק לאחר פתיחתם, וציינו כי הם מקווים שימשיך לרדת שלג.



בשירות המטאורולוגי בבת דגן חוזים כי לקראת ערב ירדו שלגי בהרי המרכז. בירושלים צפוי שלג קל וייתכן שיהיה מעורב עם גשם. הערב צפוי גם שלג בהרי הצפון ובצפת, ובצפון רמת הגולן. מהבוקר, באזור מישור החוף, הורגשו רוחות חזקות שהגיעו ל-80 קמ"ש וגשמים ירדו בעיקר באזור חדרה ואשקלון. בתל אביב לעומת זאת, היו משבי רוחות עזות, אך כמעט שלא ירדו גשמים. על פי התחזית, במהלך היום ומחר, ירדו גשמים גם בתל אביב. לקראת הערב, צפוי שלג גם בירושלים ובהמשך היום יהיה סוער מצפון הארץ ועד לצפון הנגב.


שלג באלון שבות

בשל מזג האוויר, הרשויות נכנסו להיערכות חירום. בחברת החשמל תגברו את המוקד ואת הצוותים, וגם במד"א וגם בכוננות והצלה הכינו כלים מיוחדים למעבר בשלג. גם הרשויות נערכו בכוחות מתוגברים: "אנחנו כבר מחכים לשלג, ונערכים למצב חירום", נמסר מהמעוצה האזורית שומרון. לגבי קיום הלימודים בבתי הספר - תתקבל החלטה בערב, בהתאם לשלג שיירד במהלך היום.


נזקי הסופה: אישה בת 66 נפגעה מעץ


ההערכות לסופה גרמה היום לתאונה, כאשר אישה נפצעה באורח בינוני לאחר שענף גדול של עץ פיקוס נפל ברחוב האצל ברמת גן, בעקבות הגיזום שנעשה על מנת למנוע התמוטטות בשל הסופה. צוות מד"א שהגיע למקום פינה אותה במצב במצב בינוני, כשהיא בהכרה ולאחר שבוצע קיבו בגבה. למקום גם הגיעה המשטרה ומפקחים מטעם מחלקת גנים ונוף, שפתחו בחקירת הנסיבות. בין היתר נבדק האם הקבלן ועובדיו שביצעו את הגיזום המסיבי, תיחמו כנדרש את המתחם שמסביב לעץ.



העץ שקרס בר"ג. צילום: דוברות מד"א



בעיריית תל אביב נערכים להצפות ולטיפול מיוחד לאלף דרי רחוב הנמצאים ברחובות הער. החל מסוף השבוע צוותים מיוחדים הציעו להם לעבור לגגונים עד תום הסופה, אך מרביתם סירבו. הצוותים מספקים להם שתייה חמה ושמיכות.



הצפי הוא שהגשמים החזקים והשלגים יגרמו לשיבושים קשים בכל הארץ, ולנוכח החשש משיטפונות והצפות, בעת הצורך גם תיתכן סגירת צירי תנועה. גם בבית החולים זיו בצפת נערכו למתכונת חירום וחברות הסעות עם רכבי 4X4 יסיעו צוותים רפואיים וחולים הזקוקים לטיפולים דחופים.