שתי פצועות, האחת במצב אנוש והשניה במצב בינוני, נפגעו בפיגוע דקירה הערב (שני) בבית חורון. מתנדבי איחוד הצלה טיפלו בשתיים שנדקרו בפלג גופן העליון, והן פונו על ידי מד"א לבית החולים "הדסה שערי צדק". מתחקור האירוע עלה כי שני מפגעים הגיעו ליישוב במטרה לבצע רצח של כמה בני אדם. את האישה הראשונה הם דוקרים במתקן ציבורי עם מתקני כושר. משם הם הולכים לכיוון המכולת ומחוץ למכולת הם דוקרים אישה נוספת. אז פונים השניים לתוך המכולת בניסיון לבצע פיגוע גם שם, יתכן שתיכננו לקחת בני ערובה ולהשתמש במטענים. אז מבחין בהם אזרח והודף אותם עם עגלת הסופר. השניים מחליטים לברוח מהזירה ואז נורים למוות על ידי מאבטח של היישוב. המחבלים הם אברהים עלאן, יליד 93,תושב בית עור תחתא, וחסין אבו גוש, יליד 99,ככל הנראה תושב מחנה פליטים קלנדיה.



בסריקות של כוחות המשטרה בזירת האירוע נמצאו שני חפצים החשודים כ"מטען צינור", אשר נפלו למחבלים במהלך מנוסתם. גם על גופו של אחד מהם נמצא מטען.חבלן משטרה במקום. ביישוב מתבצעות סריקות מבית לבית. במטרה לשלול מצב שבו המחבלים חדרו לאחד הבתים וביצעו שם פיגוע.



חובש בכיר במד"א ליאור לוי סיפר: "כשהגענו למקום הובילו אותנו לאישה שהייתה מחוסרת הכרה וסבלה מפצעי דקירה בפלג גופה העליון, הכנסנו אותה לניידת טיפול נמרץ ותוך כדי טיפול מציל חיים התחלנו בפינוי לבית החולים כשמצבה קשה מאוד". מאמצי ההחייאה נמשכו גם על ידי צוות הרופאים בחדר המיון ומצבה התדרדר לאנוש. חובש נוסף שנכח באירוע, זבולון קייטי, תיאר את מצבה של האישה השנייה: "הגענו לאישה כבת 58, היא הייתה בהכרה מלאה וסבלה מפצעי דקירה בפלג גופה העליון. תוך כדי טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים, חבישות ומתן נוזלים פינינו אותה לבי"ח כשמצבה מוגדר בינוני".



נשיא המדינה ראובן ריבלין התייחס לפיגוע: "מחשבותיי ותפילותי נתונות בשעה זו לפצועות הפיגוע הקשה בבית חורון הנאבקות על חייהן. אלו ימים קשים ורצופי התמודדות ואנו נוכל להם. נאבק בטרור ובהסתה המאפשרת אותו, נבוא חשבון עם כל רוצח נתעב וננצח, כי עם חפץ חיים אנו".


רק לפני שבוע: פיגוע דקירה ביישובי תקוע ועתניאל

לפני כשבוע דפנה מאיר, בת 39, אם לשישה ילדים, ואחות בבית החולים סורוקה, נרצחה בפיגוע דקירה כאשר מחבל חדר ליישוב ענתות בו חיה ורצח אותה בפתח ביתה לעיני ילדיה.



יום לאחר מכן נערך פיגוע דקירה ביישוב תקוע שבגוש עציון בו אישה בת 30 בהיריון נפצעה בינוני. מיכל פרומן בת ה-30, שנמצאת בשלבי הריון מתקדם, נפצעה בפלג גופה העליון ומצבה הוגדר קשה. כוחות הביטחון נטרלו את המחבל הדוקר. פאראמדיק מד"א יוני סילמן שהגיע למקום סיפר: "באחד מרחובות הישוב בתוך רכב ראינו אישה כבת 30 יושבת כשהיא בהכרה מלאה לאחר שנדקרה ברחוב ואנשים הכניסו אותה לרכב, היא סבלה מפצע דקירה בפלג גופה העליון, העלנו אותה לאמבולנס ותוך כדי פינוי לבית החולים הענקנו לה טיפול רפואי כשמצבה מוגדר יציב".