שמרית דביר, נשואה ואם לשני ילדים בגילאי חמש ושנתיים, עוברת בקרוב עם משפחתה מהקריות ליישוב קהילתי בגליל, בשל הזיהום במפרץ חיפה.
"בעלי ואני ילידי הקריות", היא מספרת. "מאז ומתמיד בעיית זיהום האוויר ריחפה מעל ראשינו. בכל יום אנו חשים בריחות רעים מבתי הזיקוק והמפעלים, בעיקר בלילות. לא אחת, בבקרים, ריחפה עננת ריח נוראית, במיוחד בעת נסיעה מהקריות לכיוון חיפה, במסלול הנסיעה הרגיל שאני עושה מדי בוקר. באזורים האלה חייבים לסגור את חלונות הרכב, עד שחולפים על פני עננת הריח הכבדה". 
 
היא הוסיפה כי "תמיד אמרנו שבטח יש כאן סכנה מאוד גדולה, אבל איכשהו התרגלנו לחיות בצל הזיהום. לא היו לנו הרבה ברירות, בעיקר משיקולים של מקומות עבודה, כך שלמעשה חשנו במשך שנים כ'כלואים'. החשש הגדול שלנו הוא כבר לא לנו, אלא לילדינו הפעוטים. הדבר אילץ אותנו לעשות מאמצים כבירים, לקחת משכנתא ולקנות בית בגליל". 
 

"תמיד הדאיגו אותנו סיפורים כאן על אנשים שלוקים במחלות קשות כמו סרטן למשל. עכשיו, עם פרסום תוצאות המחקר, אני פשוט לא נרדמת בלילות מדאגה לילדיי. לצערי, הבית שלי יהיה מוכן רק בעוד כשנה ואני באמת בחרדה גדולה. עוד לא הספקתי למכור את דירתי בקריות וכעת אני חוששת מירידה בערכה", סיכמה דביר.

 

"כולם צריכים לברוח מפה"

חבר מועצת העיר חיפה ופעיל הסביבה ירון חנן, גילה אתמול כי בתו ההרה נטשה את חיפה מאותן סיבות. "הצטערתי שהיא עזבה את חיפה אבל אני גם שמח", אמר בראיון לרדיו ללא הפסקה. "הבת שלי היא לא תופעה יוצאת דופן. זוגות צעירים לא רוצים לגור פה. זה לא רק פרנסה ומגורים, זה קודם כל החיים, והשאלה אם אתה רוצה לגדל פה ילדים. עכשיו אתם מבינים למה אנחנו חוששים כבר הרבה שנים. אנחנו מזועזעים, כי כל פעם זה נשמע יותר מפחיד. אם באמת הנתונים האלה נכונים, כולם צריכים לברוח מפה, והציבור לא יכול להישאר אדיש. יש אצלנו במשפחה כאלה שחלו בסרטן, לשמחתי הם בטיפול ויצאו מזה, אבל אנחנו חוששים מאוד. כל אחד מאתנו מכיר מישהו שחלה. כחבר מועצת העיר חיפה אני מתריע כל הזמן, אבל אנחנו כמו קול בודד באפלה".
 
מול ישיבת מועצת העיר הפגינו רק כמה פעילי סביבה קולניים. בעקבות המחאה החיוורת והמביכה קראה הילה גויכמן לתושבי העיר לשתף פעולה עם ההתנגדות. "אני רוצה לקרוא לתושבים, שכשמארגנים הפגנה – תצאו החוצה. אם יש אופציה לתביעה או לפרסם סיפורים אישיים – צאו עם זה החוצה. אל תישארו באדישות שלכם", אמרה בראיון לרינה מצליח בחדשות 2. 
 
"עזבתי את חיפה הרבה בגלל זיהום האוויר, אם לא רק", סיפרה. "יש לי קרובי משפחה שחלו בסרטן שגרים על המפרץ. יש לי הרבה חברים שסובלים מקשיי נשימה והם לא נולדו עם זה. אני בעצמי בחיפה הרגשתי בתקופות מסוימות שממש קשה לי לנשום. זה דבר שהוא ידוע במשך שנים. ההורים שלי שם, כל החיים שלי בחיפה, כל החברים שלי בחיפה. אבא שלי חבר מועצת עיריית חיפה. הוא באופוזיציה והוא נלחם שנים על גבי שנים בכיסתו"ח ובטיוח של עיריית חיפה. התושבים מיואשים. מאוד מיואשים. כל אחד שאני מדבר איתו אומר לי 'כבר אין מה לעשות'".