שר הבריאות יעקב ליצמן מותח הערב (שלישי) ביקורת על התנהלות המשטרה בהליכי הזיהוי של הרוגי תאונת הדמים בכביש 1 לפני יומיים, בה נהרגו שישה נוסעים. במכתב מיוחד וחריג אותו שיגר השר ליצמן לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, קובל שר הבריאות על התעקשות המשטרה לדרישת זיהוי שיניים של ההרוגים, כתנאי לשחרור הגופות לקבורה, מה שעיכב משמעותית את זמן הקבורה, תוך גרימת צער מיותר למשפחות.



שר הבריאות שהגיע למקום שעה קלה לאחר התאונה, עקב מקרוב אחר פינוי הפצועים והנפטרים, וכן סייע בזירוז הליכי הזיהוי לבקשת המשפחות. על פי החוק, המכון לרפואה משפטית הקובע זיהויים של הרוגים בתאונה או מקרה פתאומי אחר, פועל תחת משרד הבריאות ובאחריותו. "משיחות שערכתי עם גורמי מקצוע במכון לרפואה משפטית נאמר לי לגבי הגופות שפניהם לא הושחתו וניתנו לזיהוי וודאי אולם למרות זאת התעקשה המשטרה על בדיקת שיניים שעורכת שעות ארוכות ללא סיבה מוצדקת. במקרה של זיהוי וודאי מדוע לעכב את גופות הנפטרים מהבאתם לקבורה?", את מכתבו מסיים השר ליצמן: "אודה לבדיקתך מול גורמי המקצוע במשרדך, ובמידת הצורך אף לתקן את הכשלים"



כזכור, בתאונה הקשה נהרגו שישה בני אדם: חנה פרנקל ז"ל, לאה מלמוד ז"ל, אהרן מרדכי כהן ז"ל, ישראל וינברג ז"ל, לוי-יצחק אמדדי ז"ל ויעקב-מאיר חשין ז"ל. נהג האוטובוס נעצר בחשד לגרימת מוות ברשלנות והחקירה נמצאת בעיצומה.