נתניהו צריך להתחיל לדאוג? שיתוף פעולה מפתיע מסתמן בשורות האופוזיציה. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד יקיימו בשבוע הבא בכנסת, כנס חירום תחת הכותרת "נלחמים על מעמדה הבינלאומי של ישראל בעולם". הכנס ייערך בעקבות המשבר ההולך וגובר ביחסי החוץ של מדינת ישראל, ההחלטה לסגור נציגויות של משרד החוץ ברחבי העולם ופיצול משרד החוץ לשישה משרדים שונים מסיבות פוליטיות, ללא שר חוץ במשרה מלאה.
 
בהודעה שפרסמה מפלגת יש עתיד לקראת הכינוס עם ליברמן, נאמר כי המשבר ביחסי החוץ של ישראל ובמשרד החוץ מהווה פגיעה קשה ביכולת לנהל מערך חוץ אפקטיבי ומתואם כפי שנדרש במדינת ישראל בעת הזו. ההודעה מגיעה על רקע כרזות שנתלו בלונדון, על ידי ארגון ה-BDS, ובהן נכתבו קריאות כגון "ישראל היא אפרטהייד". 

כרזות נגד ישראל בלונדון. צילום מסך
כרזות נגד ישראל בלונדון. צילום מסך

 
בכנס ישתתפו חברי כנסת מכל סיעות הבית, עובדי משרד החוץ, שגרירים לשעבר, ארגונים הנלחמים למען מעמדה של ישראל בעולם, אנשי הסברה ובכירים נוספים. במהלכו יוצגו נתונים חדשים על מצבה של ישראל בזירה הבינלאומית ומדיניות ההסברה של ישראל ביחס לעולם.

 

"מי שטוען שאנחנו לא פועלים - אינו דובר אמת"
 

ההודעה על הכנס באה בהמשך לביקורת שלפיד מתח היום בישיבת הסיעה על חוסר המעש של הממשלה בנושא המאבק בתנועת החרם נגד ישראל, ובקרדיט שהוא לקח על עצמו בהחלטת ראש עירית לונדון להסיר מתחנות הרכבת התחתית בעיר כרזות אנטי ישראליות.

נתניהו, שכינס את סיעתו קצת מאוחר יותר, לא נשאר חייב ואמר: "שוחחתי מוקדם יותר עם מנכ"ל משרד החוץ, דורי גולד, שנמצא עכשיו בלונדון וביקשתי ממנו שיפנה לממשלת בריטניה וידרוש את הסרת העלונים והכתובות נגד מדינת ישראל שהופיעו ברכבת התחתית בלונדון". נתניהו לא נקב בשמו של לפיד, אך הדברים בהחלט היו מכוונים אליו: "מי שטוען שאנחנו לא פועלים - אינו דובר אמת". 
 
לאחר מכן הוסיף נתניהו ודיבר גם על חוק ההשעיה, שיגיע בסופו של דבר לאישור הכנסת כשהוא מצומק מעט: "אנחנו פועלים בכל החזיתות נגד ההסתה ואנחנו פועלים גם בחזית הפנימית. ואכן, אנחנו מקדמים את החוק של ההשעיה לפי סעיף 7א', לא בגין התנהגות בלתי הולמת אלא לפי סעיף שמוכר בחוק. אבל נאמר לי שהדבר הזה הוא אנטי דמוקרטי, אז ביקשתי לבדוק מה עושות הדמוקרטיות הגדולות בתחום של השעיית חברי פרלמנט, עם אלה שנבחרים בדרכים אלה ואחרות".