אחראי למעשיו: ערוץ 2 דיווח הערב (שני) כי הפסיכיאטר הראשי של המדינה קבע בחוות דעת, כי הנאשם המרכזי ברצח בשריפה של הנער מוחמד אבו חדיר, יוסף דוד בן חיים, כשיר לעמוד לדין ואחראי למעשיו.  



לפני כשלושה חודשים, בית המשפט המחוזי בירושלים הכריע כי בן דוד, אופטיקאי בן 31 מירושלים - ביצע את המעשים המיוחסים לו אך הוא לא יורשע בשל מצבו הנפשי. השופטים קיבלו חוות דעת פרטית מחו"ל לגבי מצבו הנפשי. 



אביו של הנרצח, חוסיין אבו חדיר, אמר אז כי "הפשע הזה לא יכול לקרות בבית המשפט. שנה וחצי הוא מחכה ועכשיו אומר שהוא משוגע? איפה הוא היה לפני שנה? אני מפחד שבית המשפט ישחרר אותם. אני מה שראיתי היום זה כמו שאמר קהלת שלכם: הכל הבל הבלים. אני מפחד שמחר יצאו מאה אנשים כמו בן דוד. אם בית המשפט לא מרתיע אותו מי ירתיע אותו? אני מבקש להרוס לו את הבית! אני רוצה צדק. איפה הצדק?"

על פי כתב האישום, שהוגש נגד בן חיים ועוד שני קטינים, בעיצומו של מבצע צוק איתן, ביולי בשנה שעברה, השלושה רצחו את אבו חדיר בן ה-16 על רקע גזעני, רק בשל מוצאו הערבי וכנקמה על חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים, גלעד שער, נפתלי פרנקל ואייל יפרח ז"ל. הם הואשמו כי בתאריך 3 ביולי, חטפו את הנער בכוח לתוך מכוניתם, לעיני דודו.

השלושה חנקו את אבו חדיר עד שאיבד את הכרתו ונסעו עמו ליער ירושלים. שם הכו אותו באכזריות, תוך שהם קוראים לעברו כי "זה בשביל הנערים". לאחר מכן, בעודו מחוסר הכרה, שפכו עליו הנאשם המרכזי וקטין נוסף חומר דליק והציתו אותו, עד שנשרף למוות. 
 
השלושה הואשמו בחטיפה וברצח. עם הגשת כתב האישום, מסר היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, כי "כתב האישום מפרט מעשה חמור ומזעזע, שבוצע על רקע גזעני כנגד נער חף מפשע".