מאבטחי רשות שדות התעופה שבשדה דב איתרו במהלך הבוקר (רביעי) אמצעי לחימה וביניהם רימון, מחסניות ועשרות כדורי רובה סער שהיו בתיקה של נוסעת ישראלית, שהגיעה לטיסה מתל אביב לאילת. לפי הפרסום בגל"צ, הנוסעת, תושבת העיר אילת, נלקחה לחקירה וטענה כי מדובר בתיק של בן משפחתה. 
 
למרות שהנוסעת הצהירה כי אין ברשותה ציוד שאסור לטוס עימו, הבודקים שערכו את השיקוף גילו את הממצאים החריגים בכבודתה. בשל הימצאותו של הרימון בבידוק, הופעל נוהל ביטחון עד שהגיע חבלן משטרה שטיפל בו.

הנוסעת הועברה להמשך טיפול משטרת ישראל.

שדה דב, ארכיון. צילום: יוסי זליגר, פלאש 90


סגירת השדה

נמל התעופה הממוקם בצפון העיר תל אביב,  משמש הן לפעילות אזרחית וגם לפעילות צבאית. הליך הטיסה בשדה מתל אביב לאילת פשוט יחסית, מאשר ההליך המורכב יותר של טיסה לחו"ל. אל השדה הקטן יחסית מגיעים כחצי מליון בני אדם בשנה, ביניהם אנשי עסקים, סטודנטים וחיילים. בסקר שנערך לפני מספר חודשים בעיר הדרומית, עלה כי מי שמשתמש הכי הרבה בטיסות הם חולים המטופלים במרכז הארץ או כאלה היוצאים לביקורי משפחה.
 
פעילותו של שדה דב, הנמצא בתל אביב, אמורה להסתיים בסוף חודש יוני השנה. תושבי אילת כבר הגישו עתירה לבג"ץ בנושא, והלינו על כך שהמשמעות של סגירת השדה היא ניתוקם של תושבי הדרום ממרכז הארץ.