אלפים ליוו את מסע הלוויה של אליאב גלמן, מכרמי צור, שנהרג היום (רביעי) בפיגוע בצומת גוש עציון ונטמן בבית העלמין בכפר עציון. גלמן, בן 31 במותו, נפגע אנושות מאש כוחותינו שהגיבו לאירוע והצוות הרפואי בבית החולים "שערי צדק" בירושלים נאלץ לקבוע את מותו. הוא הותיר אחריו אישה - רינת ושני בנים - יאיר ויואב. אשתו נושאת ברחמה את ילדם השלישי וצפויה ללדת בעוד כחודשיים.



דוד, אביו של גלמן, ספד לו: "בני אליאב, בכאב גדול אנו מקבלים את הדין - שנאלצנו להקריב קורבן. אליאב, לך לשלום ותנוח בשלום עם שאר מקדשי שם שמיים". רענן, אחיו של גלמן, סיפר: "אחי הצעיר, אליאב. אני רוצה להודות לך שזכיתי להיות במחיצתך, אח מתוק. את הסדר והארגון אתה הובלת בבית. ידעת תמיד מה אתה רוצה לעשות. תודה על השיחות המשותפות, הייתה לך תפיסת עולם, משנה סדורה. רק בזכות אחדות נשרוד את המלחמה הזו שלא התחילה לפני כמה חודשים, אלא מאז שהגענו לפה ואנחנו ננצח".



משפחתו של גלמן. צילום: מרק ישראל סלם
משפחתו של גלמן. צילום: מרק ישראל סלם



שר העלייה והקליטה, זאב אלקין ספד גם הוא: "קצין לוחם, גיבור ישראל, הלכת מאיתנו פתאום בצומת הדמים. לא ישברו אותנו חיות הטרף עם הסכינים. ראיתם שהרוצח היה איש חינוך - איפה זה ואיפה החינוך שלנו. אצלם מחנכים לרצח. אבל זה לא ילך, לא בסכינים ולא ברובים תצליחו להזיז אותנו מכאן".



מלווים את גלמן בדרכו האחרונה. צילום: מרק ישראל סלם
מלווים את גלמן בדרכו האחרונה. צילום: מרק ישראל סלם



כזכור, גלמן נפצע אנושות לאחר שהמחבל הדוקר, תושב דורא בן 27 שלף סכין ורץ לעבר הטרמפיאדה. חייל צה"ל שעמד בצומת שלף את אקדחו לעבר המחבל בניסיון לנטרלו. לאחר מכן, בוצע ירי ממספר כיוונים שונים, כשגלמן, שעמד בקו האש, נפגע גם הוא אנושות מהירי.




מסע הלוויה של אליאב גלמן. צילום: חדשות צ.ב.מ
מסע הלוויה של אליאב גלמן. צילום: חדשות צ.ב.מ



גלמן ובנו. צילום: באדיבות המשפחה
גלמן ובנו. צילום: באדיבות המשפחה



גלמן הוא אחיו של אייל גלמן, רבש״צ קרית ארבע. אחיו נשוי לאחותו של רס"ן בניה שראל ז"ל, שנהרג במהלך צוק איתן. אייל אמר לאחר שנודע מותו כי "הצור תמים פועלו כי כל דרכיו משפט. בקרוביי אקדש. אנחנו מתעסקים במשפחה בביטחון, בהתיישבות. אחי נפל, הוא המובחר שבחבורה. מעבר לזה שהיה מ"פ, לוחם דגול בעל מידות, מצוין, דייקן, אהוב, אוהב, קשור לעם ישראל, לארץ ישראל, לתורת ישראל. היה עמל בתורה, כל יום, היה קם, לא משנה מה קרה בלילה, איפה ומה היה, גם בצבא. דף יומי, לימוד תורה, היה מחובר כל הזמן לשורשים של עם ישראל, של ארץ ישראל, של התורה הקדושה".



גלמן עם אשתו רינת ובנו. צילום: באדיבות המשפחה
גלמן עם אשתו רינת ובנו. צילום: באדיבות המשפחה