רב סרן אליאב גלמן ז"ל נהרג אתמול מאש כוחותינו, לאחר שהותקף על ידי מחבל בצומת גוש עציון, והצליח לפגוע בו. אחיו הבכור, רענן גלמן, סיפר הבוקר (חמישי) לרינה מצליח ב"רדיו ללא הפסקה" על שארע: "הגיע מחבל מדרום לצומת והחיילים זיהו אותו והתחילו לצעוק לעברו. גם אליאב זיהה אותו. לשמחתנו הוא היה חמוש והספיק לירות במחבל שתי יריות. לצערנו אחד מכדורי החיילים פגע בו, כי אליאב והמחבל היו קרובים. אחרי שהוא הספיק לירות בו הוא התקדם לכיוונו וככה זה קרה".



"אליאב נפל בקרב על גוש עציון, המשך לשרשרת ארוכה של לוחמי תש"ח, אזרחים וחיילים, שרשרת ארוכה של הרבה לוחמים שנופלים בהגנה על הארץ שלנו", הדגיש גלמן. "אנחנו לא מזמינים את השכול, הוא דופק לנו בדלת ולא שואל אם להיכנס. אנחנו רואים שזה קורה לנו לאחרונה, ולאורך ההיסטוריה ובטח בהיסטוריה האחרונה שלנו, כשהסבים והסבתות שלנו החליטו לחזור לארץ. זה קורה לנו בכל מקום, בצפון, בדרום, במבצעים כאלה ואחרים, בגלי טרור כאלה ואחרים, אנחנו לא בוחרים. קשה, זה לא פשוט, הכאב הוא עצום, ואנחנו עכשיו עסוקים בכאב. אבל אסור שהוא יבלבל אותנו. זו הצוואה של אליאב, האמונה שלו, בצדקת הדרך, שנות חייו ובטח העשור האחרון שבו היה בצבא. זו האמונה ואנחנו נמשיך את דרכו, כי אין לנו כנראה משהו אחר".
 

רענן סיפר על אחיו: "הוא אח שלישי משישה אחים, גדל והתחנך בקרית ארבע. בשנות התיכון הוא למד בישיבה התיכונית 'מקור חיים' בגוש עציון, לאחר מכן בישיבה גבוהה בגוש קטיף. לאחר שנתיים וחצי של לימוד הוא התגייס לחטיבת הצנחנים, גדוד 202. הוא שירת בתפקידי לוחם, מפקד כיתה ומפקד מחלקה, הוא הוביל את המחלקה שלו ללחימה בקרבות 'עופרת יצוקה'.

לאחר מכן המשיך לפקד על פלוגה, ואז עבר ליחידה שעוסקת בשיתוף פעולה בין זרועות האוויר והיבשה, שם הוא עסק בפיתוח חומרי הדרכה. ב'צוק איתן' הוא הוביל הרבה פעילויות של חיל האויר בעזה. לפני כמה חודשים הוא השתחרר והמשיך ללמוד הדרכה כסטודנט. במהלך הצבא הוא נישא לרינת ונולדו להם דני ילדים, יאיר בן חמש ויואב בן שנתיים וחצי. רינת בהריון וצריכה ללכת בעוד כחודשיים".