"אחת מהסטטיסטיקה": שחקנית תיאטרון הקאמרי לימור גולדשטיין, התראיינה הערב (שישי) בערוץ 2 לרגל הצגה חדשה בה היא משחקת, אך בסופו של דבר דיברה על הטרדות מיניות ועל מקרה אותו היא חוותה לפני 25 שנה. הכתב יונתן ריגר ביקש ממנה התייחסות לשחקן משה איבגי שהואשם על ידי מספר נשים כי הטריד אותן מינית: "אני לא יכולה להתייחס לאיבגי כי האינטראקציה שלי איתו הייתה טובה. אני משוכנעת שבסקטורים אחרים יש לא פחות הטרדות מיניות. אנשים שמגיעים למשרות חשובות חושבים שהם חצי אלוהים וזה שהם נוגעים בנשים זה לא רק מותר זה מובן מאליו".



"כשאני הייתי מאוד צעירה ההיררכיה הייתה ברורה מול שחקן ותיק, בכיר, כוכב ואני הייתי כלום. עכברונת מבוהלת בת 22", סיפרה גולדשטיין והוסיפה: "הוא צלצל אליי ואמר שהוא רוצה לבוא אליי הביתה והייתי תמימה, חשבתי מה השחקן הגדול הזה רוצה ממני הקטנה. מה שקרה שם, זה מעט מאוד מילים. הייתי תפרנית בתחילת דרכי בתיאטרון, חייתי בדירת חדר עם מיטה. הוא קרא לי לשבת לידו והוא תקף אותי".



"הפה שלי היה נעול"


"הוא היה מאוד אגרסיבי, דחף ידיים. אני ממש לא הייתי בעניין. אני בעיקר זוכרת אותי דוחפת את הידיים שלו ממני ונועלת את השיניים כדי שהוא לא יחדור אליי עם הלשון. יש נשים שמדברות על שיתוק ועל הלם ואלם. אנשים שלא חווים את זה ולא עוברים את זה לא באמת יודעים מה זה אומר. לא הוצאתי מילה, לא ביקשתי שיפסיק. הפה שלי היה נעול. זה כמו שאתה מרגיש שאתה הולך לטבוע או למות. זו סיטואציה מבהילה ומפחידה, להיות לבד עם אדם מאוד חזק פיזית ממני", חשפה השחקנית.



"באיזשהו שלב הוא הבין שהוא יצטרך להפעיל הרבה יותר כוח ממה שהוא תכנן. הוא החליט מתי המשחק נפסק והוא קם. ביקש ממני שאלווה אותו לעבודה לתיאטרון. שאל אם ארצה לראות אותו עוד פעם ואמרתי לו 'לא'", סיפרה גולדשטיין. "הריח שלו רודף אותי. תראה, עברו 25 שנה. אתה חושב שזה מטופל. טיפלתי בזה, טיפלתי בעצמי הרבה מאוד שנים".



"אני די בטוחה שהוא בכלל לא יודע מה שהוא עשה לי. אני לא חושבת שהוא מסתובב בעולם בידיעה שהוא כל כך צרב אותי. אני היום לא האישה שהייתי בגיל 22, לא הילדה שהייתי בגיל 22, אני מכילה אותה. אני כבר יכולה להגן עליה ולדבר בשמה אבל היא שם", אמרה גולדשטיין.



"הוא היה חצי אלוהים"


גולדשטיין נשאלה איך עבדה איתו והיא ענתה כי "במציאות כמו שחוויתי אותה זה היה או לוותר על החלום ולקום וללכת או להתמודד עם זה. הוא היה חצי אלוהים, אף אחד לא היה קם נגדו. אני לא יודעת אם הייתי יכולה לדבר על זה קודם. אני מרגישה היום שאני יכולה לדברר את הילדה החלשה שהייתי בגיל 22. לפעמים זה לוקח המון שנים ואתה רואה שזה עדיין שרוט. אבל זה חלק כנראה שיהיה שרוט. זה כבר חלק ממי שאני".



על המצב שלה עם השחקן היום אמרה כי "אין לי שלום איתו, יש לי שלום ביני לבין עצמי. את המלחמה עשיתי ביני לבין עצמי וגם את השלום עשיתי ביני לבין עצמי. היום הוא איש זקן, אני לא מקנאה בו אבל לא מייחלת לו דברים רעים כמו פעם. זו חוויה קשה, זו חוויה מבהילה".



גולדשטיין סיפרה כי זה לא היה המקרה היחידי בו הוטרדה וכי לאחר מקרה זה היא מצאה את עצמה שוב לבד עם גבר שניצל את המצב: "הלכתי ליחצן של סדרה או הצגה שעשיתי והייתי בסטודיו של צלם לבד איתו". בזמן שהיא מדדה בגדים ונשארה ללא בגדים "הוא בא וחפן אותי פתאום", סיפרה ואמרה כי הזדעזעה מכך משום שהייתה בטוחה שאם היא לא תתנהג ותתלבש באופן נשי לא יטרידו אותה: "אם אני לא אקרין נשיות ותהיה לי לחיצת יד של גבר - אז זה לא יקרה לי עוד פעם. וזה קרה לי עוד פעם וכל התאוריה שלי התרסקה. הרגשתי עוד פעם פשוט כזה חוסר אונים. אני פשוט פיזית יותר חלשה ממנו, זה לא קשור למה שאנחנו משדרות, זה לא קשור למה אנחנו לובשות, זה לא קשור אלינו בכלל. זו הייתה תחושה שאני נלחמת על החיים שלי. מקווה שמילאתי את המכסה שלי בסטטיסטיקה האיומה של תקיפות מיניות".