יזמית הנדל"ן ענבל אור נחקרה היום (ראשון) במשרדי היחידה החוקרת ברשות המסים. הבוקר הגיעה אור לחקירה בהמשך לתיאום שנעשה עמה במסגרת שהותה במעצר בית, זאת לאחר שנעצרה בחשד למעורבות בהעלמת מס. ברשות המסים מאשרים את חקירתה של אור הבוקר ומציינים כי לפי התקדמות החקירה לא מן הנמנע כי תזומן לחקירות נוספות בהמשך.



כזכור, נחקרה אור לאחר שנחשפה פרשת העלמת המס בשבוע שעבר. ברשות המסים חושדים כי יזמית הנדל"ן העלימה באמצעות עובדים וגורמים בחברתה הכנסות בגובה של עשרות מיליוני שקלים. אור הכחישה את החשדות נגדה ובית משפט השלום בירושלים שלח אותה למעצר בית, תוך הפקדת ערבות עצמית וחתימת ערבים. עוד קודם נשלח למעצר בית סמנכ"ל הכספים של אור, דרור גלעדי, החשוד במעורבות בביצוע עבירות חמורות.





חשבוניות כוזבות והעלמת הכנסות



כזכור, בשבוע שעבר הותר לפרסום כי ענבל אור היא יזמית הנדל"ן שנעצרה בחשד להעלמת עסקאות בשווי של עשרות מיליוני שקלים. עורכי דינה של אור, ביקשו מבית המשפט להסיר את צו איסור הפרסום, על מנת שתוכל להגיב לטענות נגדה ע"י רשות המסים. אור עצמה טענה כי היא לא ידעה דבר מההתנהלות וברגע ששמעה על כך, מיהרה ללכת ולשלם. על פי החשד, הסמנכ"ל גם הוציא חשבוניות כוזבות.



אור והסמנכ"ל נעצרו על נושא הדיווח לרשות המסים. הסמנכ"ל נעצר לאחר שחקירה סמויה שנערכה במשך כחצי שנה על ידי חקירות מכס ומע"מ בירושלים בשיתוף משרד מע"מ ומס קנייה ת"א, הפכה לגלויה. הוא שוחרר בהסכמתו תמורת הפקדת מזומן בסך 100 אלף שקלים, התחייבויות וערבויות על סך 700 אלף שקלים והפקדת דרכונו ל-180 יום.



לטענת רשות המסים, במהלך 2015 ניסו נציגי מחלקת הביקורת בתחנת מס קניה בתל אביב בה רשומה החשודה לבצע ביקורת לחברות שבבעלותה במטרה לבדוק את אופן הדיווח והצהרותיה של אור בדבר חובות אותן החברות במע"מ, כל חברה לפי הפרויקטים שביצעה. בבית המשפט טענה רשות המסים כי אור, לא שיתפה פעולה למרות פניות רבות לשלוח באמצעות נציגיה מסמכים, חוזים והסכמים עם בעלי הקרקעות אותם שיווקה, לא התייצבה לחקירות שנקבעו עמה או נהגה לבטלן ברגע האחרון והתנהלות זו מעוררת חשד רב שיש ברצונה להסתיר דבר מה או לשבש את החקירה.





"האמת תצא לאור"



אור כופרת בחשדות נגדה ולטענתה אין בחשדות של רשות המיסים כל טענה לכאורה אפילו לעבירות מרמה או לכך שניסתה להונות את לקוחותיה בשום אופן. בראיון שהעניקה לערוץ 2 ביום שישי שעבר אמרה אור: "אני בניתי עסק בעשר אצבעות במשך עשר שנים ואני מנהלת אותו ביושרה רבה, באמינות. לא הייתי מעלה על דעתי לעשות כזה דבר. אני מנהלת אלף יחידות דיור, 27 פרויקטים, למה לי לעשות כזה דבר?".



על רגע הזימון לחקירה אמרה אור: "עוד לא הצלחתי להבין מה זה בכלל, מה קורה כאן. פתאום כשהגעתי למשרדי רשות המסים וראיתי כל כך הרבה חוקרים הבנתי. אני לא הסתבכתי אבל אני מנועה מלדבר על החקירה. אין לי ספק שהאמת תצא לאור". אור התייחסה לכך שהיא נראית נרגשת מהמעמד ואמרה: "בכל זאת זה שוק, זה הלם. אני בן אדם, אני אנושית והיו לי דמעות, היה לי קשה. אין ספק שלא הבנתי מה קורה כאן".