פרשת גל בק ז"ל: אמו של הנער שנדרס למוות לפני כעשור, ובעניינו הוחלט שלא להגיש כתב אישום נגד הנהגת החשודה במעשה, מספרת על ערב התאונה וחושפת את התחושות הקשות בעקבות ההתערבות של משפחת הנהגת הדורסת בחקירה, לטענתה, כבר בערב התאונה.



‎Posted by ‎facebook

אמו של גל בק בראיון בערוץ 20 - פרומו

בראיון שישודר הערב (שלישי) בתוכנית "הכל לציטוט עם ליאור דיין" בשעה 21:00 בערוץ 20, אמו של גל בק ז"ל כי היא חשה שהפקירו את בנה ומשפחתה והוסיפה: "אני מאמינה שהפקירו עוד המון משפחות אחרות של נפגעי תאונות דרכים", אמרה. לשאלת דיין האם הופתעה ממצאי התחקיר, בו הוחלט כאמור שלא לפתוח תיק, אמרה בק: "לא ידענו גם איך קוראים לה. פרט לא ידענו ותמונה לא ראינו. לא ידענו כלום. קיבלנו את המכתב הזה ובזה נגמר הסיפור. לקחנו אשמה עלינו. הבעל שלי לקח אשמה, שאם החליטו כך במשטרה ובפרקליטות - אז זה מה שזה. הבעל שלי הוא ממאמיני החוק והסדר של מדינת ישראל. הוא חינך את הילדים על ערכי ישראל, כולנו אוהבי מדינה, אף פעם לא הכחשנו, לא דיברנו רע על המדינה, לא רצינו לחשוב על זה אפילו".


"הם לא ניגשו אלינו"


בהמשך השיחה נשאלה בק על הרגעים שאחרי התאונה, וסיפרה: "היא (הנהגת הפוגעת) ישבה בתוך האוטו ועודד (בק, אביו של גל) ניגש אליה ואמר לה שהיא הרגה לו את הילד. בזמן הזה, הגיעה משטרה, הגיעו ההורים של הנהגת. הם לא ניגשים אלינו, בזמן שאנחנו ברגע הכי קשה, כשעולמך חרב ואתה עם כל הבלאגן והיו המון אנשים בצומת, הם כבר היו מסודרים בתוך העניין, הם כבר רקחו להם תוכנית עם הנהגת שהגיעה לשם, הגיעו ההורים, אמרו חד וחלק למשטרה שהנהגת, ביתם, לא הולכת לחקירה".



עצרת לזכרו של בק. צילום ארכיון: אבשלום ששוני


 

עוד סיפרה האם: "התנהל שם ויכוח מאד קולני וחריף, הבנתי את זה אחר כך, שהיה ויכוח גדול והם לוקחים את הילדה לבית חולים כי הם טוענים שהיא נפצעה וצריכים לקחת אותה לטיפול. שוטר לא ליווה אותה לבית חולים, ההורים הגיעו איתה לשם, ולא הייתה פניה של שוטר לחדר מיון, אף אחד לא טען שהייתה תאונה וצריכים לקחת את זה בחשבון".




"איפה בדיקת האלכוהול?"


על בדיקת האלכוהול שנטען שנערכה באותו הערב, לנהגת, אמרה האם: "אם כן הייתה בדיקת אלכוהול באותו ערב, אז איפה היא? אם הייתה שם נוכחות המשטרה או לא הייתה נוכחות המשטרה בלבקש בדיקה, בלקבל בדיקה, בלהיות חלק מזה- זה פרט חסר. היא לא נחקרה. איפה שמעת מקרה כזה איי פעם בחייך, אפילו בהיגיון שלך, שהייתה תאונת דרכים, יש נהגת שפגעה והרגה למוות נער בגיל 16 וחצי ולא זומנה פעם אחת, לא באותו ערב, לא באותו יום, לא למחרת, לא אחרי מחרת, אף פעם לא הגיעה לתחת המשטרה לתחקור, לתשאול, לחקירה, לשאלות".