במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בודקים היום (חמישי) את האפשרות כי המחבל שביצע את הפיגוע ביפו, בשאר מוחמד מוסאלחה, נורה למוות כבר אחרי שנוטרל על ידי השוטרים. מסרטון שהופץ, מתועד שלב נטרולו של המחבל וחיסולו כאשר ניתן לשמוע שוטר שעומד בצד וקורא לעבר מתנדב משטרה "מה אתה יורה סתם". בסרטון מתועד השלב שבו ניצב מתנדב משטרה מול המחבל ששרוע על הקרקע ומבצע ירייה לחיסולו, זאת כאשר ברקע נשמעים קולות אזרחים הקוראים לו לירות במחבל ולחסלו. האזרחים שקראו למתנדב לירות במחבל אמרו "תן לו בראש, חסל אותו, את הבן ****". ברקע נשמעו גם קולות של אזרחים אחרים ושוטר שאמרו: "בשביל מה אתה יורה? הוא שוכב מנוטרל". הסרטון הועבר לבדיקת מח"ש בטרם תיפתח חקירה בנושא, אם בכלל, זאת בעיקר לנוכח רצף האירועים והיותו של המחבל חמוש. ממח"ש  נמסר בתגובה: "לא חוקרים בכלל. מדובר בבדיקה כמו בכל מקרה ירי".



כזכור, אדם אחד נרצח ביום שלישי בפיגוע דקירה מתמשך באזור יפו-תל אביב, לאחר מסע הרג של מחבל, תושב קלקיליה בן 22. הפיגוע החל ליד כיכר השעון ברחוב העלייה השנייה בעיר והמשיך עד לטיילת באזור הדולפינריום. המחבל דקר שישה אנשים בתחילת אירועי הדקירה בטיילת ביפו ולאחר מכן המשיך לכיוון מסעדת ה"מנטה ריי", שנמצאת באזור. שם דקר המחבל ארבעה אנשים נוספים ובסך הכל נרשמו עשרה פצועים בדרגות פציעה שונות. צוות של מרחב ירקון נטרל את המחבל סמוך. האירוע התרחש סמוך מאוד למקום הימצאו של ג'ו ביידן, סגן נשיא ארצות הברית, שהגיע למרכז פרס בעיר, ושהה בביקור בישראל.



זירת פיגוע הדקירה ביפו, הערב. צילום: אבשלום ששוני
זירת פיגוע הדקירה ביפו, הערב. צילום: אבשלום ששוני



חובש בכיר במד"א, ענאן בדארנה שטיפל בפצועים בזירה בנחום גולדמן סיפר: "כשהגעתי לזירה ראיתי שני גברים כבני 30. הם שכבו על הכביש כשהם בהכרה מלאה וסבלו מפצעי דקירה בפלג גופם העליון. הענקתי להם טיפול רפואי ראשוני בשטח שכלל חבישה ועצירת דימומים ופיניתי אותם במהירות לבי"ח איכילוב כשמצבם מוגדר בינוני". 

אמילי, עדת ראייה, שבדיוק יצאה מנמל יפו סיפרה: "שמעתי צעקות 'מחבל, מחבל', היתה בהלה. רצתי לעבר אחד הפצועים, שנדקר כמה פעמים, וניסיתי לתת לו טיפול ראשוני. היתה עוד אישה לידו, היתה מהומה וזעקות. מזל גדול שלא היו הרבה אנשים באזור באותו הזמן. עשיתי הכל ולא חשבתי על כלום, רק להציל אותו. אני מתחילה להבין עכשיו מה קרה. זה פשוט נורא".

עד ראייה נוסף, יוסי, סיפר על שאירע: "ראיתי בחור רץ עם קפוצ'ון, יצאתי מהרכב והבנתי מה קרה. ראיתי אנשים פצועים. התחלתי לרוץ אחריו. נתתי לו מכה עם מוט, הוא ניסה לדקור אותי. הוא המשיך לרוץ והיה בטירוף. המראות היו קשים, הרבה מאוד דם ואנשים מבוהלים, זה נראה כמו זירת מלחמה. המחבל היה בריצה מטורפת".
 צילום שהגיע לידי חדשות ערוץ 10 ומובא כאן, מראה את המחבל אשר נמלט ודוקר במהלך המנוסה, עד שנוטרל.
 
 

תיעוד: כך נראה המרדף אחר המחבל בטיילת של תל אביב, בפיגוע המשולב בו נרצח אדם ונפצעו כתשעה • לידיעה המתעדכנת >> http://bit.ly/1Ubmhr4

Posted by ‎חדשות 10‎ on Tuesday, March 8, 2016