מרתון ירושלים שיתרחש ביום שישי יפגיש ברחובות הבירה שתי משפחות שכולות של מי שהפכו במותם לסמלים טריים של המלחמה בטרור הלאומני ושהוחלט להנציח את זכרם במרתון: משפחתו של רס"ן בניה שראל ז"ל שנפל ליד רפיח ביום שישי השחור של מבצע "צוק איתן" ברצועת עזה, ומשפחתו של אלון בקל ז"ל, שנרצח בפיגוע הירי בתחילת השנה ברחוב דיזנגוף בתל אביב. בשיחה עם מעריב מספרים בני המשפחה על הקשר של בניה ושל אלון, שניהם בני 26 בלבד במותם, למרתון. עוד סיפרו על אישיותם של הנופלים, על ההתמודדות של המשפחות עם האובדן ועל חשיבות ההנצחה.

בשעה 14:40 ב-1 בינואר האחרון התהפך עולמה של משפחת בקל. פיגוע ירי של מחבל שירה לכל עבר ברחוב דיזנגוף בתל אביב בצהרי שישי קטל בפאב "הסימטא" את שמעון רוימי, אחד הלקוחות, ואת מנהל המשמרת בפאב, אלון בקל. אלון היה צעיר ערכי, ברוך כישרונות ומלא בשאיפות והוא גם היה אמור להשתתף במרתון ירושלים שיפתח מחר בבירה. חודשיים וחצי אחרי שחייו של בקל נגדעו באיבם, החליטו בני המשפחה האבלים שכן לרוץ במרתון, להנצחתו. דודו, יהודה בקל, סיפר: "במשפחה המורחבת רצנו בכמה מרתונים ואלון הביע נכונות להצטרף אלינו באחד המקצים במרתון. התחלנו ברישום ואז קרה האסון. מתוך השבר הזה, החלטנו שאם אלון לא ירוץ איתנו אז אנחנו נרוץ איתו תחת הכיתוב 'רצים וזוכרים את אלון".

במשפחת בקל התקשו להישאר אדישים להיענות המפתיעה לפרסום יוזמתם להנצחה בפייסבוק. דודו של אלון, יהודה, אמר: "חשבתי שאם נעלה את זה כפוסט יצטרפו עוד כמה אנשים. אבל קיבלנו המון תגובות מאנשים שכלל לא הכירו את אלון והחליטו להצטרף. כך הגענו לכ-400 איש בקבוצה שתגיע למרתון לזכרו. יהיה לנו שם אוהל הנצחה שבו נספר עליו".

קרוב למותו של אלון, הייתה תקופה שהיה קשה ליהודה בקל להשתתף באירועים מעין אלו. "באותו שבוע בו אלון נרצח הייתי אמור לרוץ במרתון טבריה ולא הייתי מסוגל. החלטתי להפסיק לרוץ ואז הבטתי בתמונת שער הפרופיל של אלון בפייסבוק ושם מופיעה רשימת תירוצים שכולם מחוקים בקו ובסופם כתוב 'קדימה', והחלטי ללכת בדרך שלו".

בניה שראל. צילום: אלבום משפחתי


"שמחים שהציבור יודע מי היה בניה"


בכבישי הבירה יוכלו בני משפחתו של בקל לפגוש בין השאר גם את בני משפחתו של לוחם אחר, רס"ן בניה שראל המנוח, קצין גבעתי שנפל בקרב עם מחבלים ברצועת עזה במהלך מבצע צוק איתן תוך כדי ניסיון החטיפה של סגן הדר גולדין ז"ל. דודו של בניה, שמעון קורנפלד, יזם את קבוצת הריצה לזכרו של בניה כבר בשנה שעברה: "בניה היה בן הזוג שלי לריצה הרבה שנים. הפעם האחרונה שביליתי איתו הייתה בסוף שבוע של המשפחה ועשינו ריצה". לדבריו, "מצטרפים אלינו חברים של בניה, ובני המשפחה המורחבת כולל האחים שלו כשביחד אנחנו מונים 25 אנשים. לשמחתי יגיעו גם כ-200 חיילי גבעתי שהכנו לכולם חולצות עם הכיתוב 'רצים עם בניה'. גם המון אנשים שבקושי הכירו את בניה מאד מרגישים חיבור לדמותו ירוצו איתנו".

שמעון קורנפלד סיפר כי "בניה הוא מבחינתי גם היום דמות מאד תוססת וחיונית, אדם שמח ופעיל שמשמח תמיד גם את הסובבים אותו. הריצה במרתון ירושלים כמו בכלל השתתפות באירועים ספורטיביים, היא חלק מהאישיות שלו". עוד הוסיף: "לא עלה בדעתי לרוץ במקום אחר כיוון שכל הזכרונות שלי מהריצות עם בניה, הם מירושלים. אנחנו שמחים שהציבור יודע מי היה בניה ושמצליחים לייצר סביבו הנצחה. נכון שלפעמים העיסוק הפומבי בפצע של האובדן שלו קשה לנו באותה מידה ועדיין, דווקא בגלל שהדמות שלו כמפקד ואדם היתה כזאת שקשה להתעלם ממנה".