ביקור מפתיע בראש הנקרה: היום (רביעי) בשעות הצהריים זכה אתר התיירות לביקור לא צפוי כשכלבת ים הופיעה בקרבת הנקרות במי הים הגועשים. בשנים האחרונות מופיע מעת לעת כלב ים נזירי בחופי ראש הנקרה. מין זה נמצא בסכנת הכחדה ולכן כל ביקור שכזה מרגש מחדש.



ד"ר מיה אלסר ממחמלי, החוקרת את נושא כלבי הים בישראל, ציינה כי ביומיים האחרונים לא הפסיקו להראות סימנים אופטימיים לעלייה במספרי הפרטים גם בים התיכון וגם באוקיאנוס האטלנטי. התצפית מצטרפת לסימנים החיוביים ומאוששת את ההשערה שהביקורים אצלנו הן לא אקראיים.



כלב ים נזירי. צילום: חגי קרפ



מוקדם יותר השבוע, קרנף בן שמונה וחצי בשם טיבור, יליד הספארי ברמת גן, החליט לבדוק מה נמצא בעברו השני של הכביש ולצאת מהמתחם האפריקאי בגן החיות לטיול קצר בעיר רמת גן. טרם ברור כיצד הצליח הקרנף הזריז לצאת מהמתחם אך שומרים שעברו בסמוך לשער היציאה הבחינו ביונק העצום ומיהרו לקרוא לעזרה.



לפי מה שעולה מדיווחי השומרים, הגיחה לעיר הגדולה הבהילה את טיבור והוא ברח בחזרה לשער היציאה מהספארי. השומרים שראו אותו הזעיקו למקום את המנהל התורן, רוני מכנס, שסייע באותו הזמן בהכנסת האריות לבית הלילה שלהם. מטפלי האריות, פתחו את שער היציאה והכניסו את הקרנף הפוחז בחזרה למקומו והכל בא על מקומו בשלום.