עו"ד איתמר בן גביר, העומד בראש תנועת "עוצמה יהודית", ויו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, פנו הערב (שבת) למשטרת חברון בדרישה לפתוח בחקירה נגד תחקירן ארגון "בצלם" שצילם את החייל החשוד ברצח בחברון בעת שירה במחבל המנוטרל, שביצע את פיגוע הדקירה קודם לכן.



במכתב התלונה ששלח עורך הדין בן גביר נכתב: "אני פונה אליך בשמי ובשם מרשי, מר בנצי גופשטיין, בבקשה לפתוח בחקירה נגד תחקירן 'בצלם', עימאד אבו שמאסיה, ש'במקרה' צילם את האירוע בחברון בדיוק לאחר שהמחבל הגיע לרצוח את חיילי צה"ל. ראוי לציין כי זו לא הפעם הראשונה שבה אנשי ארגון השמאל הקיצוני 'בצלם' נמצאים במקום הנכון מבחינתם, בזמן הנכון מבחינתם. במאמר מוסגר נציין כי רק לפני מספר ימים התוודעה מדינת ישראל לעבירות פליליות שמבצעים בארגון 'שוברים שתיקה', המהווה אחיו התאום של 'בצלם'".



עוד הוסיפו בן גביר וגופשטיין במכתב התלונה: "לטעמנו, צבר המקרים ומספרם מעורר שאלות רבות. יהיה זה די תמים לחשוב שהמדובר בצירוף מקרים. ראוי לבדוק ולבחון האם יש תיאום כלשהו בין גורמים מסוימים המבצעים מעשי עבירה, הנמצאים במקום בדיוק באותו הזמן. בנסיבות אלה, נבקש ממך להורות על פתיחת חקירה נגד אבו שמאסיה ולערוך בירור גם באשר להתנהלות ארגון 'בצלם'".

בן גביר וגופשטיין חתמו את מכתבם: "יש חשש ממשי כי גם תחקירני ארגון 'בצלם' לא טומנים ידם בצלחת. נציין כי ידוע לנו שהארגון פועל בחברון באמצעות עבריינים, חלקם מחבלים משוחררים, ואסור למשטרת חברון לשקוט על שמריה".

סכין בגב


ביום חמישי השבוע, חייל צה"ל נפצע באורח בינוני בפיגוע דקירה בחברון. שני המחבלים שביצעו את הפיגוע נורו למוות על ידי כוחות הביטחון. בסרטון שפרסם עוד באותו יום ארגון "בצלם", נראה המחבל שוכב על הכביש בזמן שהחייל מקבל טיפול. בשלב מסוים נראה אחד החיילים במקום, לוחם חטיבת "כפיר", דורך את הנשק, מכוון אותו ויורה בראשו של המחבל המנוטרל. ברגע הירייה החייל היורה מהמצלמה נראה מוסתר, אולם קודם לכן ניתן לראות אותו נותן את הקסדה שלו לחייל נוסף, דורך את הנשק ומכוון. בדיוק בעת הירי עבר רכב מסחרי לבן שעמד במקום והסתיר את הפגיעה, אולם לאחר שעבר ניתן לראות את הדם ניגר מראשו של המחבל.

הערב אחותו של החייל התייצבה לצדו ואמרה בקול חנוק מדמעות בבית המשפחה: "תקעו לו סכין בגב, הפקירו אותו". היא יצאה נגד ראשי "בצלם" שלדבריה, "פרסמו את הסרטון המציג תמונה חד צדדית של האירוע, ומאותו רגע אנחנו שומעים את ראשי המדינה שופטים אותו, חורצים את דינו וכל מה שנשאר זה רק להוציא אותו להורג, מבלי שהוא יכול אפילו להגן על עצמו".

עוד אמרה האחות: "אני מתחננת בפני הרמטכ"ל ודובר צה"ל, החייל הזה הוא חייל שלכם, הוא כמו בן שלכם, למה אתם הורגים אותו ללא משפט? למה אתם גוזרים את דינו במשפט שדה? למה לא נתתם לו דקה אחת להסביר מה עבר עליו, מה הוא הרגיש, האם הוא חשש שהמחבל הנאלח הזה מתכוון לפוצץ את עצמו, או אולי לשלוף כלי נשק? לכל אחד עומדת זכות החפות, אבל אחי החייל כבר הורשע וכבר נגזר דינו. אני חוששת שהוא לעולם לא יזכה למשפט צדק. חשוב לי לומר לציבור הגדול שמחזק אותנו בשעות האחרונות, אנא אל תצטרפו ללינץ' הנורא הזה. אחי הוא לא המחבל, אחי הוא חייל ואח שלכם".