תא"ל מוניר עמאר נפל בעת שהטיס מטוס בשמי הצפון שכה אהב, ובו העביר את מרבית שנות שירותו הצבאי  - מתפקיד לוחם בגדוד חרב עד מפקד חטיבה. מותו בטרם עת הוא עצב גדול ואבידה ענקית למשפחתו, לדרוזים ולמדינת ישראל.

תא"ל עמאר סימל את דור המעבר של פורצי דרך בעקבות אבות והורים שהקדישו את מיטב שנותיהם לשירות צבאי ממושך, גידלו בנים שדבקו במלאכת הביטחון וראו בשירותם שליחות, דוגמה ומופת, מתוך אמונה שדרכם שתביא את השוויון וההשתלבות בחיי המדינה בכל תחומי החיים.

מוניר האמין שאין דבר העומד בפני הרצון. גם כאשר נאלץ להיאבק ולהילחם הוא לא ויתר. על כן חשוב להדגיש את הצלחתו.

מסלול חייו - כולל טיפוסו בסולם הדרגות עד לדרגת תא״ל ומינויו כראש המינהל האזרחי - עבר דרך תחנות שירות רבות במקומות שבהם לוקחים אחריות ומתמודדים עם אתגרים. מוניר ראה לעצמו זכות להיות בין אותם פורצי הדרך.
דרכו הצנועה והחכמה בלטה באישיותו המיוחדת. היכולת והבקיאות שהפגין ושאפיינו אותו הראו מנהיגות מלידה ולא לשווא לוחמיו הלכו אחריו בכל מקום תוך שהוא מפגין שילוב של חוכמה, יצירתיות ומהדורה מיוחדת של לוחם חולם, שראה לנגד עיניו את השתלבותם של הנערים הדרוזים המתגייסים בכל המערכות והיחידות.
הביטחון העצמי והענווה שהפגין לאורך כל שירותו ישמשו סמל ודרך לדור ההמשך. אנו נפרדים ממך מוניר, אבל נזכור אותך לעולם. אנחנו יודעים שנועדו לך עוד קידומים ודרגות. לדאבוננו חייך נקטעו באיבם. אנחנו מודים לך מוניר שעשית למען ייטב לדור הצעיר עוד יותר מקודמיך. ואני מבטיח לך שנמשיך להיאבק בכל זירה, בכל מקום כדי שהשוויון וההישגים שלהם ייחלת, יתגשמו. מנוחתך עדן, איש יקר. יהי זכרו של מוניר עאמר ברוך.
הכותב הוא סגן שר החוץ לשעבר וסא"ל במילואים, ושגריר נודד מטעם האסיפה הפרלמנטרית של מדינות הים התיכון