בשעה זו מסתיימת הפגנה מול ביתו שר האוצר כחלון בחיפה, במחאה על האישור הצפוי בשבוע הקרוב של המועצה הארצית לתכנון ובנייה אשר באחריותו, את פרק החופים בתכנית המיתאר הארצית החדשה תמ"א 1. 



ארגוני הסביבה הכריזו מלחמה בתכנית שבמתכונתה המוצעת תאפשר פריצה משמעותית בהגנה על חופי הים והוצאה לפועל של עשרות תכניות בנייה למלונאות ודירות יוקרה במרחק של 100 מטרים בלבד מקו המים. 
 
פעילי ארגון מגמה ירוקה מכל הארץ הפגינו מול ביתו של השר ביוזמת תא מכמורת של הארגון. מנכ"ל מגמה ירוקה, מור גלבוע, הסביר במהלך ההפגנה: "פרק החופים בתכנית המתאר הארצית שמקדם שר האוצר כחלון יחד עם הצעת החוק להגדיר מלונאות למגורים כתשתית לאומית, היא מתקפה חסרת תקדים על החופים שלנו. לרגל פתיחת עונת הרחצה ביום שישי הקרוב, אנחנו קוראים לכחלון לפתור את משבר הדיור באמצעות חיזוק הבנייה בערים הקיימות ולא על חשבון החופים הפתוחים והשטחים הרגישים שנמצאים בקרבתם". 
 

גלבוע מדגיש: "הדרישה שלנו היא לדאוג לאינטרס הרחב של כלל אזרחי ישראל שרוצים חופים פתוחים וטבעיים ולא חופים עטויים בשלמת בטון ומלט ומגדלי יוקרה לעשירים במסווה של מלונות. חופי הים הם לא נדל"ן והגיע הזמן שכחלון  יאמץ גישות מתקדמות של פיתוח והתחדשות עירונית ולא בניה שפוגעת בערכי טבע רגישים שכלל הציבור מעוניין להמשיך ליהנות מהם כפי שהם".
 
תמ"א 1 תזרז חלוקה של אישורי בנייה מהירים למסעדות ובתי מלון ללא שעברו בדיקת שטח והשפעה סביבתית, וללא אפשרות הציבור לערער. התוצאה, מזהירים במגמה ירוקה ובארגוני סביבה נוספים, תהיה הרס מוחלט של קו החוף של ישראל, ללא אפשרות תיקון. 
 
פרק החופים של תמ"א 1 שיעלה לאישור המועצה הארצית לתכנון ביום שלישי, בא להחליף למעשה את תמ"א 13 הקיימת עליה נאבקו ארגוני הסביבה שנים אשר מונעת בניה במרחק מאה מטר מהחוף, ושומרת על רצועה רצופה של שטח עורף חוף. "הפתרון הפשוט והמיידי הוא להשאיר את ההגנות  שלה כסידרן בפרק החופים גם בתמ"א 1, וכן להעמיק את השמירה על רצועת החופים בישראל לטובת הציבור" אומרת ענבר מרגוליס, מובילת המאבק לשמירה על החופים מטעם "מגמה ירוקה". 
 
מרגוליס מוסיפה:  "הפתרון שמובילה המדינה כמענה למשברי הדיור והתיירות יביא לפגיעה חמורה בערכי הטבע שבחופי הארץ ובנגישותם לציבור. במסגרת תוכנית המתאר הארצית שמוביל כחלון יבוטלו תקנות המגינות על החופים מבנייה לא מבוקרת ובהן ההגבלה האוסרת על בניה במרחק הנמוך ממאה מטרים מקו המים. תוכנית נוספת אותה מקדם משרד הפנים במטרה להגדיל את היקף הבנייה בתחום המלונאות תפגע ביכולת לבצע הערכה מקדימה לנזק שתסב הבנייה לערכי טבע וארכיאולוגיה. המשמעות של השינויים האלה היא שלא תתאפשר השמעה של התנגדות ציבורית ולא ילקח בחשבון כל ערעור על תוכניות הבנייה בטרם תאושרנה. ובפועל- צמצום ניכר של רצועת החוף הנגישה לציבור ופגיעה קשה בטבע החופי והימי". 
 
הפעילים לא הסתפקו בהפגנה היום וגם שלחו מכתב לשר האוצר האחראי על מוסדות התכנון והסבירו: "בידי השר למנוע מתן היתרי בנייה ללא פיקוח ובמקום זאת הוא מעודד אישורן של תוכניות, שחלקן כבר נפסלו, מבלי לקחת בחשבון את האינטרס הציבורי ולאמוד על הנזקים הפוטנציאלים הגלומים בבנייה אינטנסיבית שכזו לחופי ארצנו". במכתב קוראים הארגונים לשר למנוע את אישור התכנית השבוע במתכונתה וחתומים עליו בין היתר מגמה ירוקה, החברה להגנת הטבע, צלול, אדם טבע ודין, התארגנויות תושבים וכן ארגוני סביבה מקומיים.