בסביבתו של שר הפנים, אריה דרעי, כבר לא בדיוק בטוחים סביב אילו נושאים מתנהלת בימים אלו החקירה נגדו ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433. 

כזכור, כשהחלה הבדיקה מיהרו מקורביו של השר דרעי, לספר אודות שתי עסקאות נדל"ן בהן היה מעורב דרעי. האחת הקשורה לדירה בגבעת שאול בירושלים שנמכרה לכאורה לאחיו עו"ד שלמה (מומו) דרעי וטרם עברה בטאבו על שמו בשל ענייני משכנתאות. השנייה היא הבית רחב המידות בספסופה שתחילה נמסר כי מצוי בבעלות בתו וחתנו אולם מאוחר יותר כבר הובהר כי שייך למשפחה המורחבת כבית נופש לחגים, שבתות וחופשות. 
עוד דובר על מקור הכספים בהם נרכשו דירות ילדיו. לדרעי ולרעייתו יפה תשעה ילדים, מרביתם נשואים ובעלי דירות. מקור הכספים לדירות הללו הוא שאלת המפתח, אם המשטרה מתנהלת בחקירה סביב סוגיה זאת.

הבית בו מתגורר דרעי בירושלים. בעדה החרדית - בית לכל ילד נשוי זה הסטנדרט

גם בעניין זה, בסביבת שר הפנים מעידים כי הם רגועים. בקהילה החרדית ברור וידוע כי זוג צעיר שמכיר בשידוך ונישא רוכש דירה מיד לאחר החתונה וזאת באמצעות סיוע של ההורים, בדרך כלל מצד הכלה, וכספים מהחתונה שניתנו כמתנה.
 
"גם לי יש שבעה ילדים, חמישה מהם נשואים, ויש לכל אחד מהם דירות. בחורה שמכירה בעל בשידוך אחראית לדאוג למימון הבית. יש כאלה מכספים של ההורים, הלוואות שהם לוקחים עבור בתם, זה הנוהל הקיים. אנחנו תמיד אומרים 'יש דירה בעזרת השם', זה חלק מהנדוניה שאישה מחויבת לה", אומרת תושבת המרכז, חברת מפלגת ש"ס בעבר.
אלא שהחלטתו המהירה של היועץ המשפטי (יועמ"ש) לממשלה אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה פלילית כנגד שר הפנים, עוררה תדהמה בסביבתו של דרעי גם אם כלפי חוץ שידרו המקורבים כי הם מעוניינים בחקירה שתוכיח לכאורה את חפותו.

אביחי מנדלבליט. כלפי חוץ שידרו שרוצים בבדיקתו. צילום: אמיל סלמן, פלאש 90

שר הפנים ומקורביו מקווים שמדובר בחקירה הקשורה להצהרת ההון שלו משנת 2013. מבחינתם, היא הייתה גלויה וידועה ונבחנה כבר מספר פעמים. בחדרי חדרים לא בדיוק יודעים אם ישנו מתלונן משמעותי, שחשף לכאורה התנהלות בלתי כשרה של שר הפנים אותה הם לא מכירים.
יש להבין שבמשטרה לא היו ממהרים לבקש חקירה פלילית, במיוחד לנוכח העובדה שמדובר בשר בממשלה, והאישור של היועמ"ש מעורר סוג של דאגה וחוסר ודאות בסביבתו של שר הפנים.
בימים הקרובים יזומן דרעי לחקירה. התחושה היא שלאחריה ייוודע מה הם סוגי החשדות וחומרתם, ובהתאם לכך, במובן מסוים, האם מדובר בתחילת הסוף של ש"ס. "ממפלה שנייה אין אפשרות להתרומם. אנחנו מקווים שאנחנו לא שם", אמר אחד הבכירים לשעבר במפלגה.