התלמידים בישראל רגילים לשביתות ומחאות, אבל בדרך כלל הן מגיעות מכיוונם של המורים. הפעם התלמידים הם אלה שיזמו את השביתה בתיכונים (י'-יב') שתחל מחר בגלל סיבה כפולה: מחאה על עיצומי בוחני הנהיגה שמרחיקים מהם את רישיון הנהיגה, ומחאה על ארגון המורים שמסרב להוציא טיולים שנתיים.
 
שופטת בית הדין לעבודה, רונית רוזנפלד, הודיעה היום (שני) כי מחר אחר הצהריים יתקיים דיון בנוגע לצווי המניעה שהגיש משרד החינוך אתמול נגד עיצומי ארגון המורים. השופטת ציינה כי בתשובת ארגון המורים הוא מודיע כי אינו משבית פעילויות הקשורות ביום הזיכרון או השואה וכי "אף לא אחת מבחינות הבגרות".
 
כזכור, בבקשה שהגישה המדינה נטען, בין היתר, כי לארגון המורים אין עילה להשבית את הטיולים השנתיים מאחר שהוא חתום על הסכמים קיבוציים בהם הוא מתחייב לשקט תעשייתית עד אוגוסט 2017. היום בצהריים הגיש ארגון המורים את תשובתו לבית הדין לעבודה בנושא צו המניעה שהגישה המדינה כנגד עיצומי הפעילות החוץ בית ספרית. 


"בתגובה שלנו אנו טוענים כי הבקשה שהגישה המדינה מסולפת. הם טוענים לנזק מצד מוסדות התרבות וחברות הטיולים, אולם אין נתון אחד שמלמד כמה טיולים באמת לא יוצאים ואלו פעילויות לא מבוצעות בשלושת השבועות האחרונים של שנת הלימודים", אומרת עו"ד סיגל פעיל המייצגת את ארגון המורים. לדבריה, "זהו ניסיון פופליסטי של המדינה להכפיש את ארגון המורים ולעשות לו שיימינג. ארגון המורים הודיע לפני חודש ימים ובכתב. משרד האוצר לא טרח לטפל בבעיות ועכשיו תוקפים אותנו".

עצרת מחאה נגד בוחני הנהיגה

מחר בשעה 12 וחצי בצהריים תקיים מועצת התלמידים בשיתוף האיגוד המקצועי של מורי הנהיגה עצרת מחאה בנושא מצוקת מבחני הנהיגה המעשיים מול בניין משרד התחבורה בירושלים.
 
במועצת התלמידים והנוער נערכו להשבתה. "יצרנו קשר עם 150 מועצות נוער וביקשנו שיאכפו את השביתה בבתי הספר", דיווח יו"ר מועצת התלמידים והנוער, אליאב בטיטו. "במקביל, לפני מספר ימים שלחנו מכתבים למנהלי התיכונים ובו ביקשנו שיתחשבו בתלמידים שאמורים להיבחן. נשמח אם ידחו את המבחנים והמתכונות למועד אחר. בכל מקרה תלמידים שיצטרכו להגיע למתכונות נתמוך בהם".

לבני הנוער שבכל זאת מעוניינים לטייל מוצעות שתי אלטרנטיבות. אחת של החברה להגנת הטבע בהרי ירושלים. "מדובר במסלול כיפי, בין כארבע שעות ואנו נטייל בין עצי פרי וניכנס לנקבות המים הקרירים החצובות בהר", דיווחה ל"מעריב" מנהלת בית ספר שדה "עופרה", מור גלזר, שמדריכיה ינחו בהתנדבות את הטיול. "הנחנו את הנוער לבוא עם כובעים מים ונעלים. הטיול בארץ זה הבסיס לחינוך של הילדים".
השתתף בהכנת הכתבה: תומר קרן