משאל ברשתות החברתיות שקיים השבוע "מרכז אלה  - להתמודדות נפשית עם אבדן" לקראת יום הזיכרון לשואה ולגבורה מעלה, כי למעלה ממחצית הגולשים סבורים כי יכולה להתרחש שואה נוספת לעם היהודי, כ-30% סבורים כי היא עלולה לפרוץ באירופה, 24% סבורים כי תפרוץ במזרח התיכון. רק 46% סבורים כי לא יכולה להתרחש שואה נוספת.

עשרות אלפי גולשים נחשפו למשאל של "מרכז אלה" ולצורך ניתוח הנתונים נבחרו כ- 500 גולשים המהווים מדגם מייצג, אשר ענו על סדרת שאלות הקשורות בזיכרון השואה כיום ובעתיד. 64% חוששים כי זיכרון השואה צפוי  להיעלם במידה מסוימת, כבר בתוך עשור, כאשר לא יישארו בחיים אלא ניצולים מעטים וספורים. רק 23% סבורים כי זיכרון השואה לא יעלם לעולם. 84% מהגולשים סבורים עם זאת כי בישראל נעשות כיום מספיק פעולות ביום השואה כדי לשמר את הזיכרון.

77 שנים מפרוץ מלחמת העולם השנייה, כמחצית מהנשאלים סבורים כי  אפשר לשמור על עוצמת הזיכרון מהשואה במידה רבה מאוד. עם זאת, כ- 46% מהגולשים סבורים כי השמירה על הזיכרון מתקיימת במידה בינונית. רוב מוחלט סבורים כי השואה משמעותית מאוד בחיי אזרחי מדינת ישראל. כ- 72% מהגולשים נחשפו במהלך השנה האחרונה לסיפורי שורדים מהשואה, ועבור למעלה מ- 80% מהם מפגשים עם ניצולי שואה הינם משמעותיים.

 את הסקר ערך כאמור "מרכז אלה" המציע מאז 1979 טיפולים נפשיים וסיוע חברתי ללא עלות לשורדי שואה מכספי תמיכה של הרשות לזכויות ניצולי השואה במשרד האוצר. במסגרת העמותה פועלים עשרות מטפלים, עובדים סוציאליים ופסיכולוגים בכל רחבי הארץ, שמתמחים בטיפול בשורדים.