מועצת התלמידים והנוער הארצית הודיעה היום (חמישי) כי החל מיום ראשון הקרוב תפתח בשביתה נודדת במערכת החינוך, בשיתוף פורום ועדי ההורים היישוביים ויו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס. במסגרת העיצומים, תשבית המועצה בכל יום חמש רשויות שונות ברחבי הארץ בהן יושבתו כל בתי הספר התיכוניים (י'-י"ב) ביישוב למחרת.



ההחלטה התקבלה היום לאחר דיונים רבים בין נציגי מועצת התלמידים, זאת לאחר שחברי המועצה נענו לבקשתו של יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), שלא להשבית ביום השואה לאור חשיבות היום ועל מנת לאפשר המשך הדיברות בין הצדדים השונים.



כזכור, מועצת התלמידים והנוער הארצית פתחה בעיצומים החל מיום שלישי האחרון, כשהסיבות הן שביתת בוחני הנהיגה המעשיים והחלטת ארגון המורים למנוע קיום פעילויות חוץ בית-ספריות. במסגרת העיצומים, הושבתו כל בתי הספר התיכוניים במדינת ישראל (כיתות י'-י"ב) בימים שלישי ורביעי. על מנת שלא לפגוע באירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה ועל מנת לאפשר זמן למשא ומתן בין הצדדים השונים, החליטו במועצת התלמידים והנוער הארצית להשהות את השביתה עד מוצ"ש. "החלטנו שלא להשבית את כל התיכונים בארץ על מנת שלא לפגוע בבחינות הבגרות ובמתכונות המתקיימות בימים אלו", הסביר את המהלך יו"ר מועצת התלמידים הארצית, אליאב בטיטו.



בתוך כך, קרא היום חיים ביבס לשר התחבורה ישראל כ"ץ לקיים פגישת הידברות עם ועד בוחני הנהיגה, נציגי השלטון המקומי ונציגי מועצת התלמידים והנוער הארצית.



אתמול הגיש משרד התחבורה בקשה לצו מניעה להפסקת העיצומים של בוחני הטסטים. דיון בנושא התקיים בבית הדין לעבודה בירושלים, ביום ראשון. גם עיצומי ארגון המורים ממשיכים ופעילויות חוץ בית ספריות מושבתות. אתמול אמר רן ארז ל"מעריב" כי "אנחנו נפסיק את העיצומים רק אם נראה שיש התקדמות במשא ומתן עם משרד החינוך. בכל מקרה אנחנו לא פוגעים בימי הזיכרון ובנסיעות לפולין".