במסגרת סבב המינויים שאישר השר לביטחון פנים גלעד ארדן, הקצין נצ"מ אפרים (קרמשניט) ארליך יחזור לשירות המשטרה וישולב במערך התנועה. על פי ההחלטה שהתקבלה היום (ראשון) יוכל קרמשניט לשוב ולהתמודד על תפקיד במסגרת הסבב הקרוב בסוף שנת 2016.

קרמשניט מוכר כחושף אחת מפרשת השחיתות המביכות בתולדות המשטרה, פרשת האחים פריניאן ורצח העבריין פנחס בוחבוט, כשמנה חשדות לשחיתות מצד קצינים בכירים בארגון. ארליך ששירת כמפקד היחידה המרכזית באגף התנועה בדרגת סנ"צ, חש עוגמת נפש נוכח השחיתות אליו נחשף והחליט לפוצץ את הפרשה בכלי התקשורת.  

"מיסטר איקס"

בשל אותה חשיפה הוקמה בשעתו ועדת זיילר בראשות השופט בדימוס ורדי זיילר, שעם הגשת הדוח הובילה להתפטרותו של מפכ"ל המשטרה דאז משה קראדי. הוועדה עסקה בין היתר בקשר בין העבריינים הבכירים לצמרת המשטרה וכן ליקויים שנתגלו בתיק הרצח של בוחבוט על השוטר צחי בן אור. קרמשניט היה זה שמסר את הפרטים לוועדה ובשעתו בעת פרסום הפרטים זכה לכינוי מיסטר איקס.

בעקבות אותה חשיפה נתקל מסלול הקידום שלו במשטרה במכשולים רבים ואחרי שסופח לתפקיד זוטר במחוז ש"י העלה אותו המפכ"ל הקודם יוחנן דנינו לדרגת נצ"מ, אולם באותה נשימה היגלה אותו לשירות בכיבוי אש.
 

"חייבים לו סליחה"


פרקליטו של קרמשניט, עו"ד פיני פישלר, אמר היום כי מדובר ב"עוול משווע ומיותר בן שבע שנים" שנעשה לארליך. עוד אמר עורך הדין כי "קרמשניט גם יקודם לדרגת תת ניצב וזה רק עניין של זמן. רבים חייבים לבקש ממנו סליחה, הוא מותג של ממש".
 
מי שפעל בחודשים האחרונים להשבתו לשירות היה מבקר המדינה השופט בדימוס יוסף שפירא, שקרא לבכירי המשטרה להשיבו לארגון. לאחרונה נפגשו המבקר והשר לביטחון פנים ארדן וניכר היה כי הצדדים פועלים להשבתו השקטה לשירות המשטרה. בסוף השבוע כאמור נתקבלה ההחלטה הסופית ונראה כי קרמשניט ישוב לשירות במשטרה וייכנס לסבב התפקידים הראויים לדרגתו ולמעמדו.

נוסף על חזרתו של ארליך, אושר קידומו של תת-ניצב שי אזולאי לתפקיד מפקד מרחב דן. כזכור, אזולאי הוא זה שנמצא האחראי למחדל במוקד 100 של המשטרה שטיפל בשיחת הטלפון של שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו ביוני 2014. כמו כן, ניצב-משנה קובי דוידיאן, שהודח מתפקידו לאחר רצח הנערה שירה בנקי ז"ל ע"י ישי שליסל במצעד הגאווה בירושלים, קיבל תפקיד חדש.