בקשתו של העבריין ריקו שירזי לצאת לחופשה מהכלא לצורך השתתפות בהלווייתו של בנו שי שירזי שחוסל אמש בתל אביב, נדחתה היום (ראשון) בבית המשפט בלוד. הבקשה הוגשה באמצעות פרקליטו עו"ד ג'קי סגרון אל שופט בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, הנשיא אברהם טל. השופט החליט, כאמור, לדחות את ההצעה שהגיש שירזי, אך יחד עם זאת נעתר לבקשת פרקליטו, וקבע כי באופן חריג, הוא יאשר לו לבקר בבית העלמין במועד אחר שלא במהלך השבעה, וזאת על פי קביעה ותיאום של המשטרה עם שב"ס.



בנוסף אישר השופט טל באופן חריג כי חמישה מבני משפחת שירזי יוכלו לבקרו במהלך ימי השבעה. כזכור, דחה הבוקר שב"ס את בקשת שירזי באמצעות פרקליטו לצאת ללוויית בנו שתתקיים הערב בנתניה, ובעקבות ההחלטה האמורה פנה עו"ד סגרון והגיש עתירה לבית המשפט. טרם התקבלה ההחלטה, ההערכה בשב"ס הייתה כי שירזי לא ישוחרר בשל סידורי האבטחה הכבדים הנדרשים לכך והחשש מפגיעה בו. כמו כן הוערך כי ייתכן ובמהלך השבעה או אחריה ישוחרר האב לביקור בקבר בנו.



"הוא התנתק מעולם הפשע"


מוקדם יותר במהלך היום סיפר ל"מעריב-אונליין" עו"ד ג'קי סגרון, פרקליטם של ריקו ושי שירזי כי היה בקשר יומי עם שי גם בימים האחרונים שקדמו לרצח. עו"ד סגרון סיפר כי שירזי לא חש איום על חייו ואף לא הסתובב עם מאבטחים. "מבחינתו הוא לא היה מסוכסך עם אף אחד. אחרי שיצא מהכלא, שי החליט להתנתק מעולם הפשע והוא דאג להבהיר את זה לכולם ובכל הזדמנות".



עורך הדין, שהכיר אותו באופן אישי, סיפר על שירזי הבן: "שי היה דמות מאוד יוצאת דופן במה שנקרא 'נוף הפשיעה הישראלית'. מאוד שונה מבחינה אישיותית, ממה שמוכר כעבריין ישראלי. מדובר בבחור צעיר, כריזמטי בצורה יוצאת דופן, אינטליגנטי, נעים הליכות ומאז צאתו מהכלא הסתודד עם חברה נורמטיביים. הוא ניסה להתרחק מכל הסכסוכים בין עבריינים וזה כשנה וחצי עיקר מאמציו הושקעו בטיפוח ופיתוח העסק שהקים בתחום המימון".



שי וריקו שירזי. צילום: חן גלילי



"חרב עליו עולמו"

לשאלה האם העו"ד הופתע כשנודע לו על החיסול, ענה כי "מדובר אכן באירוע מפתיע. שי סבר שאין לו אויבים יותר ואני אומר את זה מניהול שיחות יום יומי איתו. הוא לא חשש כי הוא לא היה מסוכסך. הוא ברח מכל מקום שנראה כמו צל של עימות או מריבה. הוא הבהיר לכולם שהוא יצא מהעולם הזה ושהוא לא צד לשום בעיה".
על ההודעה לאביו של שירזי, סיפר עו"ד: "אתמול שמעתי בלילה וביקשתי משב"ס שיודיעו לריקו אבל אמרו לי שאין אף אחד בעל סמכות במשמרת הלילה. לצערי הרב הוא את ההודעה באמצעות כלי התקשורת. חרב עליו עולמו. מדובר בבן יחיד כשבמשפחה יש עוד שתי אחיות. זה לא מוות רגיל. הנורמה היא שבן קובר את אביו ולא שהאב קובר את בנו ועוד בנסיבות הללו. כולם שבורים, מדובר בבחור בן 32 שבדמי ימיו נרצח והם לא חשבו שזה יהיה גורלו, ממש לא. האווירה מאוד קשה".

ריקו שירזי ובנו שי שירזי. צילום: חן גלילי


הבוקר הותר לפרסום כי שירזי, בנו של איש העולם התחתון ריקו שירזי, הוא העבריין שחוסל אמש בתל אביב. שירזי, בן 30 במותו, נורה למוות בעת ששהה ברכב ברחוב משה סנה בעיר ואדם נוסף שהיה עמו נפצע באורח קל. החיסול בוצע באמצעות ירי מטווח קצר, בעת שהעבריין הבכיר וחברו עמדו עם רכבם ברמזור אדום, רכב אחר נצמד אליהם ומתוכו בוצע ירי לעברם. המשטרה פתחה בסריקות אחר חשוד שנמלט מהזירה ועל פרטי הפרשה הוטל צו איסור פרסום.

לאחר האירוע התכנסו כוחות משטרה בכירים ממחוז מרכז, מחוז חוף ומחוז תל אביב לצורך הערכת מצב וזאת מחשש לפעולות נקם בעקבות החיסול. עוד קודם הגיעו נציגי שב"ס לקרוב משפחתו של העבריין שחוסל כדי לדווח לו על החיסול. "מדובר בעליית מדרגה ללא ספק. חיסול שעלול להוביל להסלמה", אמר גורם בכיר במשטרה. "אנחנו מבחינת המשטרה נעשה את המקסימום כדי למנוע אירועים נוספים ובעיקר למנוע פגיעה בחפים מפשע", הוסיף.