כתב אישום הוגש היום (ראשון) לבית משפט השלום בירושלים נגד המרגל מרדכי ואנונו שריצה עונש מאסר ממושך בגין עבירות הקשורות בביטחון המדינה, כך דווח הערב בחדשות 2. מדובר בשלושה סעיפי אישום כאשר הראשון נוגע לטענה כי נפגש עם אזרחים זרים בפרק זמן שעלה שעלה על ה-30 דקות, מעבר לזמן המורשה לו. אישום נוסף הוא כי ואננו הפר הוראה חוקית בכך שעבר דירה לדירה אחרת באותו בניין בו הוא התגורר מבלי לעדכן את את משטרת ירושלים. אישום שלישי נוגע לכך שאנונו התראיין לכתבה באולפן שישי אצל דני קושמרו בה לכאורה מסר מידע אסור.



פרקליטו של ואנונו אביגדור פלדמן, אמר הערב בחדשות 2: "הדבר הזה הוא שיא התהום אליו הגיעה המדינה ברדיפה אחרי מרדכי ואנונו. הדבר הזה מבחינתי הוא בושה וחרפה אין ספק שהמדינה מכשירה את הקרקע לקראת הדיון הקרוב בביטול ההגבלה של מרדכי ואנונו שאינו רשאי לעזוב את הארץ כבר מזה עשר שנים".



על ואנונו הוטלו מגבלות נוספות פרט לחובת הדיווח במקרה של שינוי כתובת המגורים, ובהן איסור מסירת מידע מסווג שהגיע אליו במהלך עבודתו בקריה למחקר גרעיני, וכן איסור לקיים קשרים או להעביר ידיעות בכל דרך שהיא עם אזרחים זרים או תושבים זרים.



כזכור, בשנה שעברה, כמעט 30 שנה לאחר שחשף סודות מהקריה למחקר גרעיני בדימונה, התראיין ואנונו לחדשות ערוץ 2 ואמר: "עשיתי את זה בגלל שהגעתי למסקנה שעל הציבור והעולם והמזרח התיכון לדעת על קיומה של כזאת חבית חומר נפץ".



בראיון מיוחד סיפר ואנונו כי הוא אינו מתחרט על מה שעשה: "זה עניין של אם מה שעשיתי היה טוב או לא טוב ואם המחיר ששילמתי היה צודק או לא צודק". לדבריו, הוא פעל כפי שפעל משום שלא היה אף אחד אחר שיכול לעשות את זה וכי הוא עשה זאת "בשביל אזרחי כל העולם, כולל מדינת ישראל".



ואנונו טען כי הצליח לצלם חומרים במתקן השמור באחד הלילות: "בלילה יש פחות אנשים וכשיש הפסקה של אוכל נשאר עובד אחד במקום ובזמן הזה יכולתי לצלם". כזכור, סוכנת של שירותי הביטחון שכונתה "סינדי" היא זו שפיתתה אותו ולבסוף הביאה למעצרו. הוא לא חשד בה משום שהיא זו שניגשה אליו ולא להיפך. "התפתח קשר ונפגשנו עוד פעם ועוד פעם. אפילו ברגע שאנשי המוסד התנפלו עליי בדירה ברומא באיטליה, עדיין חשבתי שהיא קורבן. אחרי שלושה ימים הגעתי למסקנה שגם היא הייתה חלק מהתכנית".