פרסי ישראל הוענקו הערב (חמישי), בטקס הנועל את האירועים הרשמיים של יום העצמאות. הפרסים הוענקו ל-11 ישראלים על הישגים יוצאי-דופן בתחומים שונים. במסגרת הטקס, נשא דברים זוכה הפרס למפעל חיים, אלוף דורון אלמוג, שהקים כפר שיקומי פורץ דרך לאחר שבנו שסבל מפיגור קשה נפטר בשנת 2007. 


"אנחנו צריכים פחות אגו, יותר נתינה, יותר התנדבות, יותר עשייה למען הזולת, יותר אהבה ללא תנאי למען החלש והשונה", אמר אלמוג. "אבקש שטקס זה יהיה תחילתו של מסע לתיקון עולם, להפיכתה של החברה הישראלית לחברה סובלנית ומכילה יותר. צעד קטן למקום הנשגב של חברת מופת. בגיל 8 חודשים ערן אובחן עם אוטיזם ופיגור קשה. השמיים נפלו. נדרשנו לעצב מחדש את חיינו. להמיר את החלום על הילד ה"מוצלח", במאמץ מתמיד להסתפק בחיוך. שרק יהיה מאושר. נשבענו לעולם לא להתבייש בו. לעולם לא להסתירו. לאהוב אותו בכל מאודנו ובכֹל נפשנו. השאלה המתבקשת איננה מה הם מסוגלים לעשות אלא, מה אנחנו מסוגלים וצריכים לעשות למענם, החלשים ביותר, אלו שכל הווייתם משקפת את זמניותנו ושבריריותנו כאן על פני האדמה". 

הזוכים בתמונה קבוצתית. צילום: עמותת עלה
בטקס, שנערך במעמד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנשיא ראובן (רובי) ריבלין, שר החינוך נפתלי בנט ונשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, הוענקו פרסים לנורית הירש על הישגים בתחום הזמר העברי, לעידית דורון בתחום הבלשנות, להדס עפרת באמנות, ליוסי כץ בגיאוגרפיה, לדוד שולמן בחקר הדתות, למאיר להב ולסלי ליזרוביץ בפיזיקה וכימיה, ליוחנן פרידמן על חקר המזרח הקרוב ולאלי סדן על מפעל חיים.