לאחר עשרה שבועות של השבתת מבחני הנהיגה המעשית, בוחני הנהיגה ישובו לעבודה לאלתר. כך סוכם היום (רביעי) בתום דיון טעון בבית הדין הארצי לעבודה בירושלים. השופט, אייל אברהמי, קבע בהחלטה שהתקבלה בין הצדדים, שתכנית משרד התחבורה להפרטת מבחני הנהיגה, תוקפא לשלושה חודשים לפחות, ובינתיים תימשך ההידברות בין הצדדים. בעקבות הדיון בבית הדין, הודיעה ההסתדרות על שובם לאלתר של הבוחנים.



"אני שמח לבשר על חזרת הבוחנים לעבודה מלאה, נמשיך לנהוג באחריות למען הציבור, ונמשיך לפעול בנחישות נגד המגמה של העברת עובדים לתעסוקת כעובדי קבלן", אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לאחר הדיון בבית המשפט.



שביתת הבוחנים יצרה עומס גדול והמתנה ארוכה למבחני נהיגה מעשיים, ועוררה מחאות קשות מצד מורי הנהיגה, שעבודתם נפגעה קשות, ותלמידי תיכונים, שרבים מהם ספק אם יספיקו עד גיוסם לצה"ל בקיץ, לגשת להוציא רישיון נהיגה.



בימים האחרונים התקיימו הפגנות ופגישות מחאה, אך הצדדים התבצרו בעמדותיהם. משרד התחבורה הודיע על נחישותו להפריט את מבחני הנהיגה, אך כעת הושגה "הפסקת אש" בין הצדדים. עם זאת, הפתרון למחלוקת הקשה, עדיין לא נמצא. בינתיים, תלמידים ייאלצו לנהל מירוץ נגד הזמן. משרד התחבורה הודיע כי מנהלים לבתי ספר לנהיגה יוסמכו להעניק רישיון נהיגה זמני, אך המהלך לא צפוי לצאת מידית לדרך.