דו"ח מבקר המדינה בפרשת "ביביטורס" העלה את החשד שאנשי עסקים פרטיים מימנו את טיסות משפחת נתניהו לחו"ל. בעקבות פרסום הדו"ח אתמול שוחח הבוקר (רביעי) ניסים משעל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם איש העסקים רוני מאנה, לשעבר חברם הקרוב של בני הזוג בנימין ושרה נתניהו. "אומרים שהכל חוקי אבל מסריח", אמר מאנה. זה הופך לא להיות חוקי, כשבודקים נושא. כשלא בודקים אז זה חוקי. יש משטרה, שהמשטרה תבדוק, למה היא לא בודקת? למה, מה הוא מעל החוק? שיבדקו את כל הדברים, אולי הוא ייצא זך ונקי ונשלח לו פרחים? למה פוחדים לבדוק את זה?".

"לשרה ולביבי אין כרטיסי אשראי?", שאל משעל, ומאנה ענה: "ברור שאין כרטיסי אשראי. אין להם כרטיס אשראי ואין להם מזומנים. לשלם הם לא יודעים, אף פעם הם לא ישלמו. עורכי הדין עובדים עכשיו סביב השעון, יוסי כהן, רבלו, דוד שמרון, אנשים יקרים, טובים, משפטנים גדולים. לך ליוסי כהן תבקש שיוציא לך מכתב, הוא יבקש ממך עשרת אלפים דולר. הם רצים, מי משלם את כל זה? אני לא מאמין שהם משלמים לעורכי הדין. הם לא משלמים בכלל, הם לא יודעים לשלם, הם גם לא ישלמו".

 



"כולם יודעים, וכל מה שנאמר נכון", המשיך מאנה, "הם לא משלמים, מארחים אותם. לך ללאה גלובוס, תשאל על היהלומים שהיא קנתה לאשתו, לשרה נתניהו, את האירוחים, את הכספים. אני יכול לתת לך את התכשיטן, איפה קנו את התכשיטים, מי שילם, מי נתן. למה? זה חייב. היא הייתה שולחת אותם לקנות תכשיטים. אתה מביא לה מתנה, היא גם אומרת לך מה לקנות לה. אם אתה לא מביא מתנה אז אתה לא יכול להיכנס. חייבים להביא מתנות. מי שבא הביתה לביבי ולא מביא מתנה אז היא לא מדברת איתו, והוא שולח אותך. הנהגים הולכים בלי כסף, מסכנים, משלמים על האוכל, וכולם משלמים, שלא יבלבלו את המוח". 


 

"ביבי איש פשוט, יש את הבעיה של הגברת"





"אז לא הופתעת כשקראת את דו"ח המבקר על שיטת מימון הטיסות של המשפחה", אמר משעל, ומאנה השיב: "ממש לא. כשהיא נוסעת לחו"ל, קודם כל צריך לסדר אותה, לדאוג לה. ביבי בחור טוב, איש פשוט. אם היית שם אותו בצד, הוא לא צריך את זה בכלל. יש את הבעיה של הגברת, שכאשר נוסעים לחוץ לארץ, אם נוסעים 20 איש, 19 איש מטפלים בה. ובאים כל האנשים שמטפלים ונותנים ועושים. אני הייתי שם, אני הייתי איתה בנסיעות, אני יודע מה זה. כולם יודעים את זה ואף אחד לא רוצה לדבר אבל תשב בחדרי חדרים עם כל אחד, הוא יספר סיפורים מפה ועד ים המלח, אף אחד לא רוצה להיחקר במשטרה כי הם גם מאוד נקמנים, אז הם מאוד מסוכנים. הם אנשים שתופרים תיקים. אפשר לחסל חשבונות אצלם בשנייה. רק יבוא מישהו כמו נתן אשל ואומר שהעוזר הזה אמר שאת משוגעת, הוא מפוטר לאלתר. לא בודקים, לא שומעים. יש שם איזו מין מערכת שמקיפה אותם, שאחד מחסל חשבונות עם השני".
 

"אני מאשים את שרה ואת נתן אשל בפרשיה האחרונה שלי"



"גם לי הם עשו איזה נזק אחד גדול, אשתו ונתן אשל, אני רק עכשיו יצאתי מזה", סיפר מאנה. "הפרשיה האחרונה שלי, מה שעברתי ב-6 השנים האחרונות (חקירת מס שנסגרה מחוסר ראיות מ.א.), אני מאשים את שרה ואת נתן אשל, הם היו קשורים לזה. זה דבר מאוד חמור והם יודעים את זה. אני אומר עכשיו דברים מאוד חמורים ואין לי בעיה שיתבעו אותי. אני מזמין אותם לתבוע ואז סוף סוף אני אוכל להוציא את מה שאני רוצה להוציא. יש לי הרבה להוציא אבל אני לא אוציא בגלל שאני לא רוצה לסבך המון אנשים. אני מזמין את משפחת נתניהו שיתבעו אותי, שיגיבו למה שאמרתי, אני מוכן".

על הידרדרות יחסיו עם הזוג נתניהו סיפר מאנה: "זה נגמר כשהמציאו עלי המצאה מטומטמת עם ליליאן פרץ, העוזרת. אני הייתי איתה, אני דאגתי לה, אנחנו כולנו נתנו לה, היא לא שילמה לה בכלל. בסיפור של ליליאן פרץ, לכל אורך הדרך, כל מה שהיא אמרה, הכל נכון, אני מוכן ללכת למכונת אמת, ויש לי הוכחות גם. גם הסיפור של מני נפתלי נכון, כל הסיפורים נכונים, רק כולם פוחדים לדבר. השב"כ יודע, המוסד. כולם יודעים, ולא רצו לבדוק ולא רוצים לחקור. זה הכל נכון, זה הכל אמיתי אבל מי רוצה להיכנס לכל הרכילויות האלה? כולם יודעים אבל מה ייצא להם מזה? אתה מדבר, מדבר, מדבר, כולם כותבים, כותבים, כותבים, ואז אתה רואה את האלה 'היידה ביבי', 'היידה ביבי', כמו אוהדי בית"ר, אוהדי מכבי, כולם ככה. וכולם שותקים, זה הכל".