במפלגת העבודה מדווחים ביממה האחרונה על איתותים גוברים מסביבתו של בנימין נתניהו ומגורמים בליכוד המנסים להביא לחידוש המגעים עם יו"ר המחנה הציוני, ח"כ יצחק הרצוג, על רקע המשבר בין ראש הממשלה ליו"ר הבית היהודי, שר החינוך נפתלי בנט, שהגיע לסיומו הלילה (שני). האופציה הזאת גורמת שוב לסערת רוחות ולחרושת שמועות במפלגה השסועה.
 
"זורמות אלינו פניות מחברי כנסת ומשרים בליכוד שמנסים לבדוק את האפשרות של חידוש המשא ומתן עם נתניהו, אם וכאשר הבית היהודי יפרשו מן הממשלה", אמר אמש חבר כנסת בכיר בעבודה, "אם אכן מהלך כזה יתרחש והמגעים יתחדשו, לאחר שהרצוג כבר הודיע כי 'הדלת נטרקה', המחיר שהמחנה הציוני ידרוש בעד כניסה לממשלה יהיה גבוה בהרבה ממה שנתניהו היה מוכן לשלם במגעים הקודמים. בראש ובראשונה נדרוש שינוי מוחלט בקווי היסוד והגשה של כל הסיכומים וההתחייבויות בכתב".
 
עם זאת, גם הבכיר מהעבודה סבור כי לנתניהו יהיה קשה להעביר בליכוד הסכם שבו ייענה לכל דרישותיו של הרצוג, ועל כן ההערכה היא שהסיכויים לכך קלושים. בעבודה גם מעריכים שהרצוג, עם כל רצונו להצטרף לממשלה, יתקשה להסביר לוועידת המפלגה ולציבור כיצד הוא מנסה להציל את נתניהו מפני הליכה לבחירות. "אם בנט והבית היהודי פורשים מהממשלה, האופציות הן בחירות מוקדמות או ממשלת אחדות עם המחנה הציוני", הוסיף הבכיר, "קשה לראות איך האופציה השנייה עוברת בציבור".
 

מאידך, אחד מחברי הכנסת בעבודה שהיה בין התומכים במהלכים שהוביל יצחק הרצוג, קודם לפיצוץ המגעים עם נתניהו, אמר אמש: "ממשלה בלי בנט היא ממשלה אחרת. זה לא אותו גוף הנשלט על ידי הימין הקיצוני ובהחלט יש מקום לשקול מחדש את עמדתנו לנוכח שינוי הנסיבות".
 
ח"כ נחמן שי, הנמצא עם משלחת של הכנסת בגרמניה, אמר: "אם נתניהו יהיה מוכן לבנות ממשלה חדשה, עם קווי יסוד חדשים ועם שותפות אמיתית ולא כ'חלקי חילוף' של בנט והבית היהודי, במקרה כזה אולי יש על מה לדבר".
 
יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ מרב מיכאלי, התייחסה אמש להתפתחויות הפוליטיות ואמרה: "כל הרמזים המחודשים שנשלחים כביכול לעברנו הם בסך הכל ניסיונות להשתמש בנו למריבה לא לנו. שנה עברה מאז הבחירות ונתניהו עוד לא התחיל לנהל את המדינה. זה פשוט מטורף. הוא עסוק אך ורק בלנהל את הקמפיין הבא".
 
ח"כ אילת נחמיאס־ורבין התייחסה לאפשרות של חידוש המגעים עם הליכוד ואמרה: "השאלה אינה אם הבית היהודי נכנסים או יוצאים מהקואליציה אלא מדיניותו של נתניהו, שמהספינים שהוא מפזר קשה למצוא חזון או דרך". ח"כ אראל מרגלית, מהמתנגדים הבולטים של כניסת המחנה הציוני לממשלה, תקף  את הרעיון: "אני שומע שנתניהו בממתינה עם העבודה, וצריך לטרוק לו את הטלפון בפרצוף. נניח לממשלה הקיצונית שלו שתתפרק לבד".