לאחר שספגה ביקורות קשות על התנהלותה, החליטו במשטרה לתגבר את מערך הדוברות ואולי כך לשנות את דעת הקהל. תכנית רעיונית לשיפור המערך נבחנת בימים אלו על ידי ראש אגף תקשורת וקהילה, תנ"צ יובל גת, ודוברת המשטרה נצ"מ מירב לפידות. במרכז התכנית עליה השניים שוקדים, עומדים צירוף  של עשרות תקנים לכמאה תקנים המאוישים כיום. מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, שהבטיח כבר בפגישתו הראשונה עם התקשורת לחזק את מערך הניו מדיה, נתן אישור עקרוני. יש לציין כי אלשיך נחשב כמאמין גדול בניו מדיה וכי הוא מעוניין גם במקרה הזה לעקוף את התקשורת ולהגיע ישירות לאזרח.



חלק מתפקיד אנשי המערך החדשים יהיה איתור מאמרים וידיעות ביקורתיות על המשטרה ברשתות החברתיות, תוך כוונה להגיע אל כותביהם ולנהל עמם שיחות ישירות באמצעות נציגי המשטרה. כחלק מתגבור המערך ימונו שלושה תנ"צים (תתי ניצבים) חדשים. בכוונת גת ולפידות להציע כי המגויסים החדשים לשורות המשטרה ינהלו מעקב צמוד אחרי טוקבקיסטים ואזרחים שפוגעים בתדמית המשטרה. 



גורמים במשרד לביטחון פנים טענו היום כי התכנית טרם הונחה לפתחו של השר גלעד ארדן וכי היא אינה מוכרת לו כלל. תגובת דוברת המשטרה נצ"מ מירב לפידות: "אנחנו לא מתכוונים להתייחס לתכנית רעיונית".



כזכור, ביקורת רבה הוטחה במשטרה לאחרונה בעקבות טיפולה באירוע האונס של הנערה הלוקה בנפשה בתל אביב, שבוצע על ידי שלושה פלסטינים. בתחילה הציגה המשטרה את האירוע כלאומני, בעוד בהמשך עלה כי המניע הלאומני נשלל באופן מוחלט.