סרטון משנת 1979 מתעד את אחת ההפגנות הראשונות למען זכויות הלהט"ב בארץ, מעין מצעד גאווה ראשון. ההפגנה נערכה בכיכר מלכי ישראל (כיום רבין) בתל אביב. ההפגנה נשאה אופי הרבה פחות חגיגי וצבעוני והיתה בעיקר מצעד שבו המפגינים נשאו שלטים וקראו לביטול החוק האוסר על יחסים הומוסקסואליים בישראל, אשר בוטל רק בשנת 1988.



בנוסף לכך, להבדיל ממאות אלפי האנשים שגדשו את רחובות תל אביב היום (שישי), המצעד כלל כמה עשרות חברי קהילה, אשר נקראו אז "נעימים ונעימות", שירי מחאה ואפילו מפגין אחד חמוש בשופר. כמובן שללא נוכחות של חברי כנסת, התגובות ברחוב לפי הסרטון היו הרבה פחות אוהדות, כאשר רוב הצופים התנגדו לקיום המצעד וטענו כי המצעד יכול לקלקל את הילדים, בחורה נוספת תהתה מדוע לא להעדיף גוף נשי שלטענתה הוא יפה ועדין יותר. כשנשאלה מדוע היא לא מעדיפה גוף נשי, היא לא השיבה.

 

ההפגנה אורגנה על ידי האגודה לשמירת זכויות הפרט, היא אגודת ההומוסקסואלים, הלסביות, הביסקסואלים והטרנסג'נדרים בישראל, כחלק מהכנס הרביעי של הומוסקסואלים ולסביות יהודים והשתתפו בו יהודים מבית הכנסת "שמחת תורה" בניו יורק. כחלק מהקשיים בארגון הכנס, המלונות אשר בהן הוא היה אמור להתקיים ביטלו את האירוח מחשש לאבד את תעודת הכשרות שלהם והכנס נערך במקומות חלופיים.