מנכ"ל הכנסת רונן פלוט הוא ראש העיר החדש של נצרת עילית – כך הכריעו היום (רביעי) תושבי העיר, בתום מערכת בחירות סוערת שהתנהלה בעיר בחודשיים האחרונים. הבחירות בנצרת עילית נערכו בשל הרשעתו של ראש העיר לשעבר, שמעון גפסו, הרשעה שכתוצאה ממנה הוא נאלץ לעזוב את תפקידו. על הנהגת העיר התמודדו פלוט ונתנאל טויטו, אשר כיהן בשנה האחרונה כראש העיר בפועל מטעמו של גפסו



מיד לאחר היוודע התוצאות החלו לזרום אלפי תושבים למטה הבחירות של פלוט ולרחבת העיריה, ופתחו בחגיגות ניצחון שצפויות להימשך אל תוך הלילה. פלוט זכה בין היתר לתמיכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהודיע כי שרי הממשלה יסייעו לו לאחר הבחירות להוביל את העיר לדרך חדשה, כלשונו. מלבד נתניהו תמכו בפלוט גם מפלגות הליכוד, הבית היהודי, ישראל ביתנו, ש"ס, יהדות התורה, יש עתיד ומפלגת העבודה.



שמעון גפסו. צילום: פלאש 90
שמעון גפסו. צילום: פלאש 90



מנגד זכה טויטו לתמיכת מפלגת כולנו של משה כחלון, וכן לתמיכתו של שמעון גפסו ומשפחתו – זאת לאחר שבנו של גפסו, שהתמודד בעצמו במקום אביו, הסיר את מועמדותו בשלב מוקדם יותר. מיד לאחר הבחירות הודה פלוט לכל הפעילים ולתושבי העיר, ואמר כי "התושבים שלנו היו צריכים לבחור בין המשך המצב הקיים, לבין יציאה לדרך חדשה. ההכרעה שלהם היא ברורה, ואני שמח על כך. כעת עלינו להשאיר את הפוליטיקה מאחור, ובכוונתי לאחד את העיר, לשנות את סדרי העדיפויות בעירייה ולהוציא את נצרת עילית לדרך חדשה".



בשבועות האחרונים אף אמר פלוט כי בכוונתו לנסות ולהקים קואליציה רחבה, והוסיף כי יבקש גם מטויטו להצטרף לקואליציה ולשלב אותו בעשייה העירונית. "צריך לשים את האגו בצד ולחשוב רק על טובת התושבים" הוא אמר, "אני מתכוון להמשיך לעבוד קשה כדי להיות ראוי לאמון הבוחרים ולגייס את כל הידע והניסיון שלי למען העיר שלנו".



רונן פלוט, בן 61, אב לשניים וסב לשלושה ילדים, שימש בשנים האחרונות כמנכ"ל כנסת ישראל. לפני כן הוא שימש בין היתר כממלא מקום ראש העיר נצרת עילית, כמנכ"ל משרד הקליטה, ומנכ"ל משרד ההסברה והתפוצות.