בית המשפט העליון החליט היום (חמישי) כי ראש עיריית נצרת עילית, שמעון גפסו, יישלח לכלא לשישה חודשי מאסר וקבע כי יש קלון במעשיו. בית המשפט החליט לדחות את הערעור של גפסו לאחר שהורשע בלקיחת שוחד לפני כשנה. בעקבות ההחלטה של העליון על גפסו להתפטר מידית מתפקידו והוא לא יוכל לכהן כראש העירייה בשבע השנים הבאות. 



כזכור גפסו הורשע בחודש פברואר 2015 בלקיחת שוחד לאחר ההרשעה נגזרו על גפסו שישה חודשי עבודות שירות, 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס של 20 אלף שקלים ללא קלון. באותו אישום דרשה הפרקליטות להטיל על גפסו מאסר בפועל של עד 24 חודשים ודרשה גם להצמיד לגזר הדין קלון. 



בית המשפט העליון החליט היום פה אחד לדחות את ערעורו של גפסו על הכרעת דינו של בית המשפט המחוזי בחיפה. כמו כן החליט בית המשפט העליון לקבל את ערעור המדינה על גזר הדין וקבע כי יש קלון בעבירה שבה הורשע גפסו. עוד נקבע כי את עונש המאסר בפועל אותו גזר בית המשפט המחוזי על גפסו, יהיה עליו לרצות מאחורי סורג ובריח.



בית המשפט העליון קבע כי גפסו היה מעורב ישירות ובאופן הדוק במהלכים שביצעו אנשיו לאחר הבחירות למועצת העיר נצרת עילית בנובמבר 2008, בכך שהציבו לסמיון ברון - חבר מועצת העיר מטעם "קדימה" - תנאי כי אם לא יתפטר מחברותו במועצה, תפוטר רעייתו לשעבר מעבודתה בחברה לפיתוח נצרת עילית בע"מ. בית המשפט קבע כי מעשיו אלה של גפסו מקיימים את כל יסודותיה של עבירת השוחד, בין היתר, "משום שהתנאי שהציב גפסו בפני המתלונן, באמצעות עושי דברו, יש בו משום ניצול בוטה לרעה של מעמדו כראש העירייה".



עוד נקבע כי העובדה שגפסו ביקש להשפיע על הרכב חברי המועצה מן האופוזיציה (סיעת קדימה), מעידה כי עשה כן מתוך אינטרס פוליטי שאותו ביקש לקדם. בקבלו את ערעור המדינה על קלות העונש ועל קביעתו של בית המשפט המחוזי בחיפה בסוגיית הקלון, קבע בית המשפט העליון כי "מדובר בעבירה מובהקת של שחיתות ציבורית הנגועה בפגם מוסרי וערכי, המחייב קביעה כי דבק קלון במעשים".




גפסו: "יוצא לחופשה של שבע שנים"



גפסו אמר היום: "בשבע השנים הקרובות אני אהיה מחוץ לחיים הפוליטיים. בית המשפט העליון קבע שיש קלון ולא זו בלבד שיש קלון, הוא המיר את שישה חודשי עבודות השירות בשישה חודשי מאסר. במילים אחרות אני אצטרך לשבת מאחרי סורג ובריח".



גפסו הוסיף כי הוא מקבל את החלטת בית המשפט: "אני לא יודע מה קרה. לא השתנו העובדות אבל זה לא משנה אני אזרח שומר חוק. אני מקבל את החלטה. זה עוד דבר בחיים שאני צריך לעבור ואם אחרי כל מה שתרמתי נקבע שאני צריך לתרום גם בעניין הזה, אני אעשה את זה. אפשר לבקש דיון נוסף אבל אין לי כוונה לעשות זאת ולכן לא אערער. אני מוותר על זה מראש. זה לא פשוט, קידמתי את העיר ממקום אחד לאחר, ואני צריך עכשיו לשלם מחיר יקר אבל אני יוצא לחופשה של שבע שנים ואחרי זה נראה מה יהיה".



בדצמבר האחרון זוכה גפסו מאישום נוסף שהוגש נגדו בגין לקיחת שוחד, התניית שוחד והפרת אמונים. הטענה נגדו בכתב האישום היתה כי הבטיח לפעילים שעבדו עבורו ועבור רשימת "עורי עור", שבראשה עמד בבחירות המקומיות ב-2008, כי תמורת עבודתם ידאג להם לעבודה בעירייה. השופטת דיאנה סלע קבעה בהחלטתה כי אין בידי בית המשפט להכריע "מעל ספק סביר" כי גפסו אכן עבר עבירות אלו.