אילנה נבעה, שמצאה את מותה במהלך פיגוע הירי במתחם שרונה, תוכר כנפגעת פעולות איבה, כך קבעה היום (שלישי) הרשות המאשרת במשרד הביטחון.  ההחלטה תאפשר לאגף נפגעי פעולות איבה במוסד לביטוח לאומי להעניק למשפחתה את מלוא הזכויות המגיעות להם לפי חוק נפגעי פעולות איבה. נבעה לקתה ככל הנראה בליבה במהלך הפיגוע, אולם כיוון שלא התקיימה נתיחה שלאחר המוות לא ניתן היה לקבוע זאת בוודאות. 


לאחר הפיגוע קבע  בג"ץ כ גופתה של נבעה לא תנותח. השופטים אליקים רובינשטיין, סלים ג׳ובראן וצבי זילברטל קבעו בתום דיון בעתירה בדרישת המשטרה לערוך נתיחה שלאחר המוות, על מנת לקבוע בוודאות את סיבת מותה של נבעה, כי יש להיענות לרצונם של בני משפחתה ולהביאה לקבורה ללא הנתיחה. 

במשטרה ביקשו להכריע האם מותה של נבעה נגרם כתוצאה מירי המחבלים, או מסיבות רפואיות. לכך יש השפעה בעיקר על אישומם של שני המחבלים. אם היה מוכרע כי נהרגה מירי, יכול היה הדבר להקל על האשמתם של שני המחבלים ברצח.

כזכור, ארבעה בני אדם נרצחו ו-16 נוספים נפצעו במתקפת ירי שביצעו שני מחבלים במתחם שרונה ההומה בלב העיר. שני המחבלים מכפר יטא בדרום הר חברון, שהיו לבושים בחליפות, נוטרלו על ידי כוחות הביטחון ואזרחים לאחר מרדף מלווה בירי, שהסתיים סמוך לסינמטק ברחוב הארבעה. ראש הממשלה בנימין נתניהו שב אמש מרוסיה ומיהר היישר מנתב”ג לקריה, שם כינס דיון חירום עם ראשי מערכת הביטחון.


זירת הפיגוע במתחם שרונה. צילום: אבשלום ששוני
זירת הפיגוע במתחם שרונה. צילום: אבשלום ששוני


"אילנה עבדה בעבר שנים רבות בקופת חולים, לא יוצאת מהבית. היא אשת משפחה, אבל נקבע מראש מפגש מחזור של העובדות לשעבר בקופת חולים, מפגש שנדחה כמה פעמים. ואז שישבה בבית קפה עם חברותיה לעבודה בעבר, באו המחבלים ורצחו בדם קר", סיפר קרוב משפחה לאחר הפיגוע הנורא. 
 
שכנה סיפרה: "היא אישה מדהימה ואמה לתפארת, אשה שכולם אהבו. כולנו בהלם". שכנה נוספת אמרה: היא אמא מקסימה, המשפחה הייתה אצלה במקום הראשון ואי אפשר היה שלא לאהוב אותה. היא התמסרה לגידול הילדים ומידי פעם עבדה בחנות בעיר". עובדים סוציאליים ומורים הגיעו לבית המשפחה  ובישרו לילדות על הבשורה המרה. כולנו בהלם, אי אפשר להאמין, אנחנו מרוסקים", אמר קרוב משפחה.