"אנחנו בשוק, שומעים על פיגועים וגם ככה המצב לא יציב ועכשיו זה קרה", אמר היום (ראשון) וונג אלן, הבעלים של המסעדה הסינית "פוראמה" ברחוב בן יהודה 7 בתל אביב בה אירע אמש האסון הכבד בו נהרגו שלושה בני אדם, כאשר נהג רכב שככל הנראה לקה בלבו ואיבד את הכרתו, עלה על המדרכה והתנגש בחזית המסעדה.



אלן מספר כי מה שמנע אסון כבד הרבה יותר היה העמוד התומך שרוחבו כ-30 ס"מ, הממוקם בחזית המסעדה. "הרכב חבט בעוצמה בעמוד התומך ורק אז הוא נבלם. אם הרכב היה עוד כמה סנטימטרים ליד העמוד, הוא היה נכנס בעוצמה למטבח של המסעדה שהיו בו באותו הזמן ארבעה עובדים", סיפר אלן.



לדברי אלן, פרט לעובדים היו במטבח בלוני גז ושמן. "זה יכול היה להיגמר באסון כבד, אמר אלן והוסיף: "עובדת במסעדה היתה בדיוק בחוץ כשהיו שם שולחנות וכסאות. לקוח משך אותה בשנייה האחרונה והציל את חייה. היה עוד לקוח שנפגע ושנייה לפני כן היא דיברה איתו.



פצועים בזירת התאונה. צילום: אבשלום ששוני
פצועים בזירת התאונה. צילום: אבשלום ששוני




מתקשים לעכל



בנס לא נגרם נזק גדול יותר, הבהיר אלן שסיפר כי לעמוד התומך נגרם נזק וגם למסעדה נגרמו נזקים. "רק לאחרונה שיפצנו את המקום וקרה האסון הזה, הלב שלי עם הפצועים והמשפחות".



תיעוד התאונה

עוד מספר אלן כי חלק מהעובדים שראו את הרכב עולה על המדרכה היו בהלם ואחת מהעובדות אף לקתה בחרדה ופונתה מבית החולים, אז שוחררה לאחר מספר שעות. "רואים דברים כאלה בטלוויזיה, מי האמין שזה יהיה אצלנו", אמר בעל המקום.



וונג אלן. צילום אבשלום ששוני
וונג אלן. צילום אבשלום ששוני



כזכור, נהג ושני בני אדם נוספים נהרגו אמש ועוד שישה נפצעו בתאונה הקטלנית. בשעה 20:51 התקבל דיווח על תאונה עם נפגעים, לאחר שרכב עלה על מדרכה סמוך לפינת הרחובות בן יהודה־נס ציונה, לא הרחק מהמתחם שבו פעל במשך עשרות שנים קולנוע מוגרבי. למקום הוחשו כוחות גדולים של מד”א, משטרה וכבאות והצלה.



הנהג (41) איבד שליטה על רכבו מסוג אאודי A3 לאחר שככל הנראה לקה באירוע לבבי. מעדויות עולה שהרכב עלה על אי תנועה בפינת הרחובות בן יהודה־אידלסון, שבר עמוד עם תמרור והמשיך עשרות מטרים בנסיעה ללא שליטה, תוך שהוא עולה על המדרכה עד לחזית מסעדת “פוראמה”. הרכב פגע בוויטרינה במסעדה בעת שהיו בתוכה סועדים, אך לא נכנס לתוכה.



מרבית הנפגעים היו עוברים ושבים ברחוב. צוותי מד”א פינו את הפצועים לבית החולים וולפסון בחולון ואיכילוב בתל אביב. המראות בזירת התאונה היו קשים. פצועים שכבו וזעקו לעזרה, כיסאות ושולחנות בתוך המסעדה היו הפוכים. “הייתי לא רחוק משם. הנהג נכנס בתוך אי התנועה והמשיך בנסיעה ואז עלה על המדרכה ונכנס במסעדה”, סיפר ליאור. “שמעתי ‘בום’ חזק וזעקות של אנשים. הייתה בהלה גדולה ובהתחלה חשבתי שזה פיגוע דריסה”.