יו"ר ועדת הפנים, חבר הכנסת דוד אמסלם, יציע היום (שני) בדיון בועדת הפנים הצעה להגבלת מחירי הקייטנות העירוניות המופעלות על ידי הרשויות המקומיות והמתנ"סים. על פי הצעתו, מחירי הקייטנות העירוניות המתקיימות משמונה עד ארבע אחר הצהריים יוגבל ל-1,100 שקלים. לדבריו על קייטנות קצרות יותר המתקיימות משמונה בבוקר עד אחת בצהריים יש לקבוע מחיר שלא יעלה על 825 שקלים.



"כל ראש עיר שייקבע מחיר מעל 1,100 שקל לשלושה שבועות עושק את תושביו", נמסר מחבר הכנסת אמסלם שהוסיף: "לא יכול להיות שהרשויות המקומיות יגבו פי שניים מהעלות הראלית של הקייטנה".



"נדרשת חקיקה"


עוד נודע למעריב אונליין כי קייטנה שיש בה אטרקציות כגון לונה פארק ובריכה, תוכל להגיע במקרה זה למחיר של עד 1,300 שקלים, אולם לא להגיע למחירים המקובלים היום שעומדים על כ-2,600 עד 2,700 שקל.



אמסלם יבקש להכניס לקייטנות חוגים כגון מוזיקה, תאטרון, ספורט ועוד ובמקביל, שאחריות הפיקוח על המזון בכל הקייטנות תוטל על משרד הבריאות. אמסלם ידרוש גם להרחיב את "בית הספר של החופש הגדול" לכיתות ג' ו-ד' ואף לעבות את רמת הפעילות בו.



כזכור, לפני כשבועיים דרשה הועדה משר הפנים, אריה דרעי, לגבש יחד עם משרד החינוך ועם השלטון המקומי סל בסיסי של קייטנה ולתמחר אותה. "אם לא תוגש ההצעה לוועדה, אקבע את מחיר הקייטנה הבסיסית ונגבה זאת בחקיקה", הבהיר אמסלם.