מטה המחאה של משפחות שאול וגולדין נמצא בחוסר סדר ומדבר בכמה קולות. גורם במאבק, ספק מהמטה, ספק מאחד המקורבים, הוציא היום (שלישי) הודעה לפיה המשפחות יחסמו בגופם ביקורים של פלסטינים את אסירי החמאס בכלא מגידו. הודעה שמאוחר יותר היה מי שדאג להכחיש אותה ולבטלה.



מומי נמימי, המייצג את משפחת שאול במאבק, הבהיר כי הוא ומשפחת שאול יוציאו הודעה מסודרת בכל הנוגע להמשך המאבק. "אין לנו מה לחפש במגידו כי במגידו יושבים שבח"ים מיהודה ושומרון ולא אסירי חמאס, לכן זה מגוחך לטעון שזה מה שאנחנו מתכוונים לעשות. אבל ברור שאנחנו נמשיך במאבק שלנו ונודיע על צעדינו מפעם לפעם", אמר וסתר את ההודעה שיצאה בצהריים. "המטרה שלנו להמשיך לפעול ביחד אבל לא להוציא הודעות שאנחנו לא יודעים מה המקור שלהן ומי עומד מאחריהם ושאין להם לצערי בסיס".




פשיטת רגל מוסרית וערכית


נמימי הבהיר כי המשפחה מתכוונת לפעול בימים הקרובים בעניין המחאה מול אסירי החמאס המוחזקים בישראלים. "אנחנו נעשה את זה בצורה כזו או אחרת אבל בזמן שלנו". לדבריו, המשפחות ממוקמות במאהל המחאה מול בית ראש הממשלה כרגע ו"משם אנחנו רוצים כל בוקר להסתכל לנתניהו בעיניים ולהזכיר לו 'הומניטרי תמורת הומניטרי'. מה שאנחנו אומרים הוא 'תעצרו את האספקה ההומניטרית כדי לקבל מחווה הומניטרית ולהחזיר את הבנים'. אנחנו לא במקום של לתת ושאף אחד לא יחשוב שזה הכיוון שלנו. מנסים לייחס לנו כל מיני מהלכים כאלה של לתת תמורת הבנים, אבל אנחנו מבקשים לא לתת אלא אומרים רק 'דבר הומניטרי תמורת הומניטרי', אם לא מקבלים הומניטרי זה הכל. חשוב לדבוק בעיקרון הערכי, אורון וחבריו נשלחו למערכה על ידי המדינה".



מחאת משפחת שאול בכרם שלום
מחאת משפחת שאול בכרם שלום



ממטה המשפחות נמסר אתמול כי הם נדהמו לראות את פרסומי מטה ראש הממשלה, שלטענתם תקפו את המשפחות "נדהמנו לראות את הפרסומים שמוציאים שליחי ראש הממשלה על ההתנהלות בנושא הבנים. מדובר באחיזת עיניים. שנתיים שלא התקדמנו. שנתיים של רפיון והפקרה. לשליחי ראש הממשלה ניתן אשראי גדול מדי, אשראי חינם. הוליכו אותנו שולל והיום הם גם מנהלים נגדנו מתקפה ללא בושה. זוהי פשיטת רגל מוסרית וערכית". 



כזכור, מאז נחתם הסכם הפיוס עם טורקיה, אשר לא הבטיח את החזרתם של אורון שאול והדר גולדין שנמצאים ברצועת עזה מאז מבצע "צוק איתן", החלו משפחות שאול וגולדין להיאבק נגד העברת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, ושלשום אף חסמה משפחת שאול את הכבישים המובילים למעבר כרם שלום במטרה למנוע הגעה של סחורות וציוד הומניטרי טורקי לרצועת עזה.