600 אלף דולר חשודים כמזויפים נתפסו אתמול לפנות בוקר על ידי בלשי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה במהלך פשיטה על דירה בחולון. בתוך הדירה עוכבו לחקירה שמונה חשודים שהובאו לחקירה במשרדי היחידה. בתום חקירתם שיחררו חוקרי היאל"כ שניים מהמעוכבים ואילו שישה אחרים נעצרו והובאו היום (חמישי) לבית משפט השלום בראשון לציון שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם.



ממידע מודיעיני שהגיע אל משרדי היאל"כ עלה החשד לפיו עסקו המעורבים בזיוף והפצה של שטרות כסף ובעיקר דולרים. בתום חקירה סמויה נערכה כאמור פשיטה על דירה בחולון שם נתפסו השטרות החשודים כמזויפים מה שמבסס את חשדם של החוקרים. מדובר בשלבי חקירה ראשוניים ולא מין הנמנע כי יבוצעו מעצרים נוספים. במשטרה מנסים לחקור למי היה מיועד הכסף האמור, האם כבר הופצו שטרות דומים בשוק ומי מסייע לחשודים בהפצת שטרות מזוייפים במשק.



השטרות המזויפים היו אמורים להיות מופצים בשוק וכך להגיע לסוחרים ומהם לאזרחים שהיו נופלים בפח בשל הקושי לזהות את דבר היותם מזויפים.


הצפת שטרות מזויפים פוגעת בעיקר בכיסם של אזרחים תמימים ובעלי עסקים שלא מצליחים לאתר את דבר היותם מזויפים במסגרת ביצוע עסקאות.


במשטרה מציינים כי "המשטרה וגופי האכיפה רואים בחומרה ביצוע עבירות בתחום זה וימשיכו לפעול בשיתוף פעולה הדוק עם בנק ישראל לחשיפת עבירות ועבריינים ולמנוע את זליגתם של כספים למשק".