ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', התייצב היום (חמישי) לצד הקהילה הגאה בבירת הנגב והביע צער על ההחלטה לבטל את הצעדה, לאחר שבית המשפט העליון דחה את בקשת נציגי קהילת הלהט"ב לא לקיים אותה בשדרות רגר – הרחוב הראשי בעיר. דנילוביץ' אמר ל"מעריב": "באר שבע היא עיר פלורליסטית, מחבקת ומכבדת את כל הקהילות שבה, ובכללן את הקהילה הגאה".



בתגובה להודעת המשטרה על ביטול הצעדה בציר מרכזי בעיר, אמר כי "לצערי, יש קיצוניים בכל מקום. אנחנו זוכרים בכאב רב את מה שהתרחש בירושלים. רוב הציבור הבאר שבעי הוא מבין, מקבל ומאחד". דנילוביץ' הוסיף עוד, כי "זכותה של הקהילה הגאה לצעוד גם בצירים המרכזיים של העיר, ועשיתי מאמצים מאוד גדולים מול משטרת ישראל על מנת שהדבר הזה יתאפשר".


"לקהילה יש חופש לנהוג בהתאם להשקפת עולמה"

על רקע החלטת הקהילה הגאה לקיים הפגנה מול העירייה במקום הצעדה, אמר ראש העירייה: "צר לי על החלטת הבית הגאה לבטל את המצעד. בכוונתי לפעול להרחבת שיתוף הפעולה עם הקהילה הגאה בעיר. העירייה תסייע בצרכים המגוונים שיש לקהילה". לדבריו, "בבאר שבע חיות קהילות מגוונות, שלכל אחת מהן הזכות הבלתי מעורערת לקיים את אורחות חייה, באופן מלא ושוויוני. הקהילה הגאה מהווה חלק בלתי נפרד מהמרקם החברתי שקיים בעיר באר שבע וככזו יש לה את החופש לנהוג בהתאם להשקפת עולמה".



כזכור, לאור דחיית שופטי בג''ץ את עתירתם של "הבית הגאה" בבאר שבע והאגודה לזכויות האזרח נגד החלטת המשטרה שלא לאפשר את קיומו של מצעד הגאווה בצירים מרכזיים בעיר, החליטו המארגנים לבטל את המצעד שתוכנן ולקיים במקומו הפגנה מול בניין העירייה. הדיון בבג"ץ התקיים בעקבות הודעת המשטרה כי בידיהם מידע מודיעיני לפיו במידה והמצעד יתקיים ברחובות מרכזיים בעיר, הוא יגרור אירועים אלימים. עם זאת המידע המודיעיני התייחס רק למעבר המצעד בשדרות רגר והמשטרה מסרה לפני החלטת בג"ץ כי היא לא רואה כל מניעה לקיים אותו בדרכים צדדיות.



לאחר החלטת בג''ץ הודיעה ראשת מרצ, חברת הכנסת זהבה גלאון על כוונתה להשתתף במצעד בבאר שבע והזמינה את הציבור להצטרף אליה: "הניסיון של המשטרה ועיריית באר שבע להחביא את מצעד הגאווה בעיר הוא שפל מביש. אני מתכוונת להגיע למצעד, ואני חושבת שגם אתם צריכים לבוא".