בישראל פורסם שעשרות אלפי ילדים בעזה משתתפים בקייטנות של החמאס הכוללות ביקור במנהרות. בן כספית ואריה אלדד שוחחו  אתמול ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" עם עדנאן אבו חסנא, נציג אונר"א בעזה, שסיפר על פעילויות הקיץ בהובלתו: "יש בעזה מחנות קיץ של ילדים, אבל זו פעם ראשונה ששמעתי שהם לוקחים את הילדים למנהרות. זה דבר קשה מאוד. הציבור בעזה מסתכל על הדברים בצורה אחרת. אני לא חושב שמישהו ייתן לילד הקטן שלו ללכת למנהרות. זו הזדמנות נדירה בעזה ללכת לחיים, לים, כל העזתים על שפת הים עכשיו. יש 40 ק"מ של חופים ויש עשרות מצילים של העירייה וגם מאצלנו באונר"א, אנחנו משלמים להם השלמות משכורת".




 



"באונר"א אנחנו נפתח בעוד יומיים קייטנה גדולה ביותר, שיהיו בה 250 אלף ילדים מכל רחבי עזה", סיפר אבו חסנא, "ניתן להם הזדמנות של חיים, לחיות, לצחוק, לשחות בים, לרקוד, דברים של חיים אמיתיים. הקייטנה תימשך שלושה שבועות והיא בחינם לכל הילדים, כל ה-250 אלף, אנחנו מוכנים לקלוט אותם. אנחנו הכתובת הגדולה ביותר בעזה ואנחנו עוזרים לאנשים באוכל, בחינוך, בספורט, בקיץ. הילדים מקבלים אוכל ובגדי ספורט ומסיעים אותם באוטובוסים מהבית ומחזירים אותם. אנחנו עובדים על זה חצי שנה, בשביל השלוש השבועות האלה".

מהם תכני הקייטנות?
"אנחנו מאמינים בכל הערכים של האו"ם ואנחנו לא שורפים ולא ניתן לאף אחד לשרוף דגל, לא של ישראל ולא של ארצות הברית ולא של אף מדינה. אין אצלנו דיבורים על שהידים והרג וכל הדברים האלה. אנחנו לא מדברים איתם על פוליטיקה, כי אז הם לא יחזרו. אנחנו ארגון ניטרלי ביותר, ואנחנו עושים כל מה שהאו"ם מאמין בו. זו הזדמנות נדירה להגיד לילדים האלה שיש תקווה, יש חלום, יש חיים נורמליים".

"חופשת הקיץ בעזה נמשכת שלושה חודשים", סיפר, "כיוון שבעזה אין מקום, אנחנו נפתח את בתי הספר שלנו לא בזמן הלימודים. יש לנו 260 בתי ספר פה ונפתח אותם גם לילדים, והמורים יהיו בבתי הספר כל הזמן. זה קשה, קשה מאוד. המספר הוא גדול ביותר. אין פה מקומות בילוי, במקום הכי צפוף בעולם. אז אנחנו נעשה את העבודה שלנו, אבל המצב הוא קשה. אנחנו זוכרים מה קרה לפני שנתיים".