סערה פרצה אתמול בפתח דיון ועדת הכלכלה של הכנסת, שהתכנסה לדיון מיוחד בעקבות הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, לדחות בשנה וחצי את פתיחת תאגיד השידור החדש. רפי יששכר, עובד רשות השידור מזה 30 שנה, שהורחק מהדיון לאחר שהתפרץ לדברי הח"כים והביע זעם על הסחבת בעניינם של העובדים, התראיין הבוקר (שני) בגלי צה"ל, וסיפר על שאירע בישיבה, תוך שהוא מותח ביקורת על המהלך. 
מהומה בוועדת הכלכלה
למה החלטת להגיע לישיבה?
"יש לי כאב בטן כשאני רואה את האנשים ברשות השידור הולכים עם הראש ברצפה באי ודאות. זה נמשך כמה שנים, איש לא מתייחס אלינו. באנו מהשכונות ולקחו אותנו לשיכון ופתאום באו כמה אנשים שרוצים לזרוק אותנו משם. אנחנו ברחנו מפשע כדי להתפרנס, אני הייתי מפסיד בגיל 10 בית ספר כדי לפרנס משפחה ובה 8 אחים שישנו יחד באותו החדר. איך בגיל 60 זורקים אותנו לרחוב? כולנו שירתנו את המדינה, איך פתאום ייקחו לי את הפרנסה?".

מה אתה מרגיש כשאתה שומע את הדברים שאמרת אתמול?
"קשה לשמוע, זה היה מזעזע וזה בא מכאב בעקבות אי הוודאות של אנשים עם התחייבויות שרוצים לזרוק אותם לרחוב. יש תאגיד חדש, מה הם עוד רוצים כבר? יאיר לפיד רוצה לסגור איתנו חשבונות אישיים?"
מה קרה כשהוצאת מהוועדה?
"אני יצאתי משם ברצון ולא בכוח, כי בכוח לא היו מצליחים להוציא אותי, אולי עם גז מדמיע ואלונקה. בחוץ התייחסו אלינו בסדר גמור, הח"כים הביאו לנו מים וניסו להרגיע, אבל זה לא מרגיע כי זה נושא שאנחנו מתמודדים איתו שנים. אני אצא לפנסיה של 5,000 שקלים, אשתי לא עובדת ואני מפרנס יחיד לשלושה ילדים - מה נעשה עם הכסף הזה"?
אתה חושב על היום שאחרי? 
"סליחה, ממש לא. אי אפשר לבוא ולזרוק אותנו ככה. מה נעשה? ניפול על מחלקת הרווחה? גברת קארין אלהרר טוענת שהחתימה כמה אנשים על חוזים והם לא יכולים להפר את זה. ומה עם ההתחייבות אלינו? אני מקווה שזה ייגמר בטוב". 

"כולכם מושחתים"

כזכור, במהלך הדיון המיוחד שהתקיים אמש, יששכר פרץ בצעקות לעבר חברי הכנסת: "מושחתים כולכם, אתם רוצים לקחת לי את הבית, תתביישו לכם" והורחק מהמקום על ידי סדרנים.  לאחר מספר דקות יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל הורה להחזיר את העובד שהורחק מהמקום והתנצל בפניו אם נגרמה לו עוגמת נפש.


"רוצה להחזיר את התחרות". בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם


מוקדם יותר במהלך אותו הבוקר, נתניהו התייחס בישיבת הממשלה לטענות כי הוא מעוניין להשתלט על שוק התקשורת, ואמר כי "ההפך הוא הנכון". על דחיית פתיחת שידורי התאגיד ל-2018, אמר ראש הממשלה כי "אם הייתי רוצה להחשיך את המסך כביכול, הייתי נותן לתאגיד לעלות לא מוכן והמסך של ערוץ 1 היה מוחשך. דרושה הארכת זמן כדי לתת לשידור הציבורי לעלות כשהוא מוכן. לא תהיה החשכת מסך".

עוד אמר ראש הממשלה, כי "עיקר הרפורמה היא בערוצי הטלוויזיה מסחריים. הגיע הזמן שיכנסו עוד ערוצי טלוויזיה לחדשות שיוכלו להתחרות עם הערוצים הקיימים. בישראל ישנה ריכוזיות בשוק הטלוויזיה שכמעט ואינה קיימת בעולם החופשי. בדנמרק יש שישה ערוצי טלוויזיה, בבלגיה חמישה ערוצי טלוויזיה, בפינלנד שמונה ערוצים. הציבור הישראלי משווע לחופש בחירה גם בטלוויזיה ולטובת זה אני פועל".