"אחותי שבורה ושובתת רעב, עד שיתנו לה להיכנס עם בתה לארץ", אומר יוסי נקש, שאחותו גלית מוחזקת כבר יומיים יחד עם בתה בת השנה בחדר של רשות האוכלוסין וההגירה בנתב"ג. הכוונה היא לגרשן חזרה לסרי לנקה. ברשות האוכלוסין טוענים שככל הידוע לא מדובר בבתה של נקש. הפרשה החלה בשבת בבוקר, כאשר נקש, בת 49 מרמת גן, הגיעה לארץ עם בתה. היא נלקחה לתשאול ברשות האוכלוסין וההגירה, ומאז היא שוהה ביחד עם בתה בנתב"ג. בניסיון למנוע את גירושה הוגשה עתירה לבית המשפט, ובינתיים נקש ממתינה בנתב"ג.



לדברי נקש, אחותו היא אשת עסקים שהיו לה כמה עסקים בסרי לנקה. "הייתה לה עסקה שהסתבכה שם, והיא נסעה בבהילות לסרי לנקה, כאשר היא בהריון בחודשים מתקדמים", הוא מספר, "אחותי ילדה את בתה ב־1 באוגוסט 2015, ובגלל שהילדה הייתה קטנה מאוד היא החליטה לא לעזוב את סרי לנקה עד שתתחזק". לדבריו, אחותו הייתה בקשר עם הקונסוליה הישראלית בהודו, והיא נדרשה להגיע לשם לביצוע בדיקת רקמות. "בהתחלה ניסו לטעון שהדרכון הסרי-לנקי מזויף. היא שלחה לקונסוליה את כל המסמכים והראתה שהכל בסדר. אחר כך היא קיבלה דרישה חדשה לבדיקת רקמות. היא הודיעה שהיא חוששת לנסוע להודו עם ילדה בת חודש שלא קיבלה את כל החיסונים".



הטיפול בבקשתה של נקש הופסק בעקבות סירובה להגיע להודו, והיא הוציאה דרכון סרי-לנקי. "הבאנו מכתב מרופא ישראלי שהכיר את אחותי ותעודת לידה, אבל שום דבר לא עזר והתעלמו מאיתנו", טוען עוד האח. "אחותי מבקשת שיעשו את בדיקת הרקמות בישראל. אם יתברר בבדיקה שהילדה לא שלה – שיגרשו אותן. היא גם מוכנה להישאר בנתב"ג עד שיעשו את בדיקת הרקמות ויגיעו התוצאות", ציין האח.



לדבריו, נאמר לו באופן לא רשמי שמשרד הפנים יאפשר לבצע את בדיקת הרקמות בארץ, אבל אחותו דרשה לקבל מכתב רשמי, דבר שלא קרה. מרשות האוכלוסין וההגירה נמסר בתגובה: "ככל הידוע לרשויות, אין מדובר בבתה. היא נחתה בישראל עם ילדה זרה, לאחר שהוציאה אותה מסרי לנקה בדרך לא חוקית ותוך הערמה על הרשויות המקומיות, וגם בכניסה לישראל ניסתה להערים על הרשויות. נבהיר כי זה כשנה מתנהלת נקש מול הרשויות בישראל ומסרבת לשתף פעולה"