כאלף בני אדם, ביניהם תושבי המושב בית אלעזרי, הגיעו להפגנת תמיכה הערב (שלישי) בחקלאי תושב המושב שירה לעבר פורץ שניסה לגנוב את משאיתו. המפגינים ביקשו למחות נגד מכת הפריצות שנמשכת חודשים רבים ועל הפגיעה בביטחונם האישי. "ברור שהוא פעל מתוך הגנה עצמית. מדובר באירוע בעל חשיבות לאומית", אמרו החקלאים ובני משפחותיהם. "מישהו צריך לקחת את הנושא לטיפולו ותחת אחריותו. הוא הציל את עצמו ממוות ואותנו מלשבת שבעה. אם הוא היה יוצא דקות לאחר מכן הם כבר היו במשאית שהייתה מונעת והיו דורסים אותו".


הפגנה מושב בית אלעזרי
ההפגנה במושב בית אלעזרי. קרדיט צילום: השומר החדש
ההפגנה במושב בית אלעזרי. קרדיט צילום: השומר החדש


מוקדם יותר היום פורסם כי חוקרי המשטרה החליטו לקצר את תקופת מעצר הבית שהוטל על נהג המשאית, שעל פי החשד ירה לעבר חברי כנופיה שניסו לגנוב את משאית. כתוצאה מירי נהרג אחד מהם, פלסטיני תושב חלחול שליד חברון. פרקליטו של הנהג, עו"ד בנצי קבלר, הוציא צו האוסר פרסום שמו, תמונתו ופרטי זהותו של נהג המשאית.

האירוע התרחש בשעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון, עת יצא הנהג מביתו בדרכו לעבודה. כשעמד בסמוך לאחת המשאיות שבבעלותו, הוא הבחין לדבריו בשלוש דמויות שעמדו בסמוך למשאיתו, שהייתה כבר מונעת. הנהג צעק לעברם לפנות את המקום, אולם הם, לטענתו, התקרבו לעברו בתנועות מאיימות ונופפו עם מוט בידיהם.

"הלכתי לאחור בניסיון להימלט, כשהם רצים לעברי ונפלתי. כשחשתי סכנה לחיי וחששתי שהם עומדים להכות בי, יריתי באוויר. בשום רגע לא הבחנתי ולא ידעתי שכתוצאה מהירי נפגע אחד החשודים", אמר הנהג עם מעצרו. עוד הוסיף: "מיהרתי הביתה והקפצתי את המשטרה למקום". כוחות המשטרה שהגיעו לאזור פתחו בסריקות ובמהלכן התחקו אחר עקבות שהובילו אותן לעבר שדה סמוך, בו נמצאה גופתו של אחד החשודים.

הכניסה למושב בית אלעזרי. צילום: השומר החדש
הכניסה למושב בית אלעזרי. צילום: השומר החדש