בית משפט השלום בירושלים האריך הבוקר (רביעי) בשלושה ימים את מעצרו של קבלן, החשוד שהציע שוחד לשוטרים על מנת שיסגרו את תיק החקירה שהתנהל נגדו.  הפרשה חלה אתמול, כששני מתלוננים הגיעו למחלקה לחקירות שוטרים וטענו כי יש להם מידע על החקירה המתנהלת במשטרה על מעשים פליליים לכאורה בעיריית רמת גן בתמורה למתן שוחד לשוטרים. השניים לא ידעו לפרט מי השוטרים ובאיזה תחנה מדובר, אולם הם עמדו על טענותיהם כי הקבלן מצוי בקשרים לכאורה עם השוטרים.



מדובר בחקירה בעטיה נעצר בשעתו ראש העירייה ישראל זינגר, ולאחרונה הוגשו כתבי אישום כנגד חלק מהמעורבים, וביניהם גם נגד הקבלן המדובר, שהציע ונתן שוחד לשוטרים במטרה שיסגרו תיק חקירה המתנהל נגדו. בעקבות התלונה עצרו חוקרי המחלקה לחקירות שוטרים את הקבלן וכאמור בית המשפט האריך את מעצרו. החקירה נמשכת. כמו כן שחרר בית המשפט למעצר בית מקורבת לקבלן שעל פי החשד היתה מעורבת לכאורה בביצוע העבירה האמורה. 

תשתית ראייתית נגד זינגר


בחודש אפריל הוגיע המשטרה כי יש תשתית ראייתית נגד ישראל זינגר בחשד כי במהלך הבחירות לראשות העירייה שהתקיימו באוקטובר 2013, בהן התמודד זינגר על ראשות העירייה. הוא הבטיח הטבות וג'ובים לפעילים במערכת הבחירות וספקי שירותים שונים, אשר סייעו לו ופעלו למען בחירתו, כאשר חלקם פעלו למענו ללא שכר והיו כאלה שבשכר מופחת.

עוד נאמר כי מהחקירה עולה שזינגר הבטיח לפעילים ולנותני שירותים, כי ימונו לאחר הבחירות לשמרה בעירייה, או במוסד הקשור אליה, או שייבחרו לביצוע פרויקטים בהתקשות עם העירייה ומוסדותיה. כן עולה מהחקירה, כי לאחר היבחרו, זינגר ובוץ, אשר שימש כיד ימינו בכל תקופת הבחירות, על מנת לעמוד בהבטחות ולאתר מקומות תעסוקה והתקשרויות לפעילים ולספקים. "בחלק מהמקרים, אכן נשכרו שירותים של אותם פעילים על ידי העירייה, או שהתקבלו כעובדים בעירייה ובמוסדותיה", צוין עוד בהודעת המשטרה.

ישראל זינגר. צילום: פלאש 90
ישראל זינגר. צילום: פלאש 90


ממצאי חקירת חשד נוסף במסגרת הפרשה, מעלים לדברי המשטרה, כי בכיר במחלקת הפיקוח בעירייה פעל לכאורה בניגוד עניינים, בכך שטיפל מתוקף תפקידו בעניינו של קבלן ויזם בעיר, לרבות בסוגיות הנוגעות לאכיפה הדרושה בהקשר לענייניו. זאת, בעת שבין השניים היה קשר בגין רכישת נכס פרטי, שהיה בבעלותו של הבכיר בעירייה על ידי הקבלן. עוד נטען, כי ממצאי החקירה מעלים שהקבלן הציע שוחד לפקח העירייה בעת שהגיע לבצע פעולות אכיפה בפרוייקט שניהל ברמת גן.

"בסיומה של החקירה, עמדת המשטרה היא, כי התגבשה תשתית ראייתית לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים על ידי זינגר, בוץ והבכיר במחלקת הפיקוח", ציינה המשטרה בסיכום הודעתה והודיעה שתיק החקירה יעבור בימים הקרובים לפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) אשר ליוותה את החקירה, לעיון והחלטה.