בית המשפט השלום בראשון לציון האריך היום (שני) את מעצרם של שלושה חשודים בהפעלת רשת להבאה והעסקה של כבדי שמיעה ודיבור ממזרח אירופה כקבצנים, תוך ביצוע שורת עבירות חמורות ובהן סחר בבני אדם, כליאת שווא, עבודות כפייה, תקיפה, אינוס, עיכוב דרכון וקשירת קשר לפשע.



מעצרו של אדוארד קובליוב, תושב נתניה, הוארך עד ה-28 באוגוסט. הוא חשוד בעבירות של סיוע להלנת תושב זר, עבודת כפיה, כליאת שווא, תקיפה, עיכוב דרכון, סחר בבני אדם לעבודת כפיה ושוד. מעצרם של יהורם ויגל בלילטי, החשודים באותן עבירות, הוארך עד ה-29 וה-25 באוגוסט בהתאמה.


 


החקירה החלה בעקבות פעילות יזומה של פקחי רשות האוכלוסין וההגירה בשיתוף פעולה עם הגורמים המקצועיים במשרד לביטחון פנים ומנוהלת על ידי יחידה ארצית של משטרת ישראל. ממצאי חקירה סמויה שניהלה יחידה ארצית של משטרת ישראל, ביססה חשד לכך שמספר מעורבים הביאו ארצה והעסיקו שלא כדין כבדי שמיעה ודיבור ממזרח אירופה, אשר הגיעו לארץ באשרת תייר, שתוקפה פג.



מממצאי החקירה הסמויה עולה חשד כי הקורבנות הועסקו כקבצנים המבקשים נדבה באמצעות פתקים אודות מצבם וחלוקת בובות, תוך שהחשודים הפעילו עליהם בשיטתיות אלימות, סחיטה ואיומים. על פי החשד, המפעילים מאכלסים את השוהים בדירות, מחזיקים שלא כדין בדרכוניהם, מבצעים כלפיהם עבירות אלימות וגובים מהם חלק ניכר משכר עבודתם כקבצנים. עוד עולה חשד למקרה של תקיפה מינית כלפי אחת הקורבנות. במסגרת החקירה אותרו עד כה כעשרה קורבנות, אשר הוחזקו בדירה באזור נתניה והועברו למקלט המיועד לקורבנות סחר בבני אדם.