קבוצת "נטו" שנחשבת לאחת מקבוצות המזון הגדולות בישראל ובין היתר משווקת מוצרי דגים שונים, עצרה היום (רביעי) משלוח של דגי סלמון מצ'ילה בחשד לזיהום של ליסטריה במשלוח. דגי הסלמון יועדו לעישון ומכירה בישראל ונעצרו בשערי המפעל בגלל חשש להימצאות חיידק הליסטריה המסוכן, בעיקר לנשים בהריון. באחת מחמש דגימות שהתבצעו על ידי המפעל היה חשש להימצאות החיידק. "בבדיקה אחת היה חשש לליסטריה ולכן לא הכנסנו את המשלוח למפעל", נמסר מקבוצת "נטו". עוד טוענים בקבוצה: "התקן בצ'ילה פחות מחמיר מהתקן הישראלי ואצלנו יש על כל מוצר ביקורת בכניסה למפעל שכוללת גם בדיקות של וטרינר".

המשלוח שהגיע מצ'ילה משמש כחומר גלם עבור סלמון מעושן. החשד לזיהום התגלה בעת בדיקות בקרה שגרתיות כאשר באחת מתוך חמש בדיקות, נמצא חשש לליסטריה ולכן המשטח המדובר לא הוכנס למפעל בקריית מלאכי ולא נעשה בו שימוש. בעקבות הגילוי, משטחים נוספים מאותו משלוח נבדקו ונמצאו תקינים. גם המוצרים הסופיים ממשלוח זה (דגי הסלמון המעושנים) נבדקו ונמצאו נקיים מליסטריה.

בשבועות האחרונים נמצא שוק המזון בישראל תחת רצף ארוך של ריקולים והשמדת מוצרים כתוצאה מגילוי חיידקים מסוכנים. רק אתמול הוציאה חברת "מעדני מיקי" אזהרה מפני חשש להימצאות ליסטריה בסלמון קפוא ששווקה לרשתות. 
זאת אחרי פרשת הסלמונלה ביוניליוור ובסלטי שמיר. ב-11 באוגוסט הודיעה יצרנית הירקות הקפואים מילוטל כי בבדיקת מעבדה חיצונית במוצרי צ'יפס קפוא, נמצאו חיידק ליסטריה. בהודעה נמסר כי חלק מהמוצרים יצאו משערי המפעל ושווקו.