בית משפט השלום האריך היום (שני) בשישה ימים את מעצרו של האב החשוד בדקירת בתו בת העשר באמצעות מספריים, אמש בירושלים. בדיון שהקיים בבית משפט השלום בעיר, אמר פרקליטו של החשוד, עורך הדין שי ויזלברג מהסנגוריה הציבורית, כי החקירה אמורה להתמקד במצבו הנפשי של החשוד. "מדובר במי ששוחרר משירות צבאי עקב בעיות רפואיות, אדם שמתקשר בשיחות עם אברהם אבינו ובמצבו הנוכחי הוא חייב בדיקת הסתכלות בהקדם. ללא ספק מדובר במי שלוקה בבעיה נפשית קשה".



בפני השופט איתן קורנהאוזר, הבהיר נציג המשטרה, רס"מ אבי שבתאי, כי החשוד הנו מסוכן. לדבריו קיים הצורך להאריך את מעצרו בשמונה ימים על מנת לאפשר למשטרה להמשיך בחקירה. זאת לאחר שבשעה זו קיים קושי לתקשר עם החשוד.



השופט קורנהאוזר החליט להאריך את מעצרו של החשוד עד ה-04.09 כשהוא מציין כי "לאור האינדיקציה לרקע נפשי בעייתי, יערוך הפסיכיאטר המחוזי בדיקה אשר תתקיים ככל שיראה לנכון בתנאי אשפוז. לצורך כך יועבר החשוד על ידי שב"ס בהקדם האפשרי למקום בדיקתו, זאת לאחר תיאום עם הפסיכיאטר המחוזי".



עוד הוסיף השופט: "אופי המעשה המיוחס למשיב מקים עילת מסוכנות בעוצמה גבוהה. עיון בפעולות החקירה מעלה גם חשש לשיבוש הליכי חקירה מצדו של המשיב".



חדר מיון, ארכיון. צילום: פלאש 90
חדר מיון, ארכיון. צילום: פלאש 90



הילדה בת ה-10 שנדקרה אמש על ידי אביה נותחה ומצבה מוגדר יציב. כעת הילדה מאושפזת, מונשמת ומורדמת ביחידה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים "שערי צדק". האב בן ה-39 חשוד ביצע את המעשה בעת שהיה בהתקף פסיכוטי.



התקיפה התרחשה אתמול בערב כאשר בת זוגו של האב ישנה בחדר השינה הסמוך שבביתם, ברחוב משה סנה בשכונת נווה יעקב. בת נוספת (7) שהתה בדירה בעת המעשה. האם הישנה התעוררה לקול זעקות הילדה, ומיד הזעיקה את המשטרה ומגן דוד אדום. לחוקרי המשטרה היא סיפרה כי לאירוע לא קדם כל ויכוח, וכי היא ישנה באותם רגעי זוועה.



לפי עדות האם, ביום חמישי שעבר חווה בן זוגה מעין התקף חרדתי־נפשי, וטען בפניה כי הוא רואה את אלוהים ושהוא מקבל הנחיות ממנו. בת הזוג הוסיפה כי בשל כך היא ליוותה אותו ביום שישי בלילה למרכז הרפואי טרם, ולטענתה, ייתכן כי עשה את מה שעשה כתוצאה של התקף בלתי נשלט.



למעט המקרה ביום חמישי אירע עוד אירוע חריג בין בני הזוג ב־2013 - הוא הורחק מבית המשפחה ומילדיו לאחר שאיים עליהם והתנהג באלימות. לאחר שהתיק נסגר, שבו בני הזוג וילדיהם לחיות יחדיו עד התקרית הקשה אתמול.