האב שדקר את בתו בהתקף אמוק בשבוע שעבר באמצעות מספריים, וטען כי "ניהל שיחות עם אברהם אבינו", נעצר בסוף השבוע, לאחר שנחשד כי תקף מטפל בבית החולים הפסיכיאטרי כפר שאול, שם אושפז בצו של בית המשפט כדי לעבור בדיקת הסתכלות. שוטרים שהוזעקו למקום עצרו את החשוד, שהועבר לבית חולים פסיכיאטרי אחר ושמור יותר, שם הוא מאושפז בתנאי מעצר, כששוטרים ואנשי צוות צמודים אליו ומפקחים אחרים במשך כל שעות היממה. אתמול (ראשון) הובא החשוד לבית משפט השלום בירושלים, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בשבועיים לצורך ביצוע בדיקת הסתכלות פסיכיאטרית מקיפה.



כזכור, ביום ראשון שעבר הוזעקו שוטרי מחוז ירושלים לדירת המשפחה בירושלים, בשעה שהחשוד, אחוז טירוף ובהתקף אמוק, נעץ מספריים ודקר מספר פעמים את בתו בת ה־10 ופצע אותה באורח קשה. האב חשוד כי ביצע את מעשה הטירוף לעיני בתו הקטנה בת השבע, ששהתה בדירה ובזמן שרעייתו ואם בנותיו ישנה בחדרה.



שוטרים שהגיעו למקום עצרו את החשוד, בזמן שצוותי מד"א העבירו את הילדה, כשהיא מונשמת ומורדמת, לבית חולים, שם נכנסה לניתוח והועברה לאחר מכן ליחידה לטיפול נמרץ. בחקירתו סיפר החשוד לחוקרים כי הוא דמות משיחית וכי הוא מנהל שיחות עם אברהם אבינו ופועל בשליחותו לאחר שנגלה אליו.


רעייתו סיפרה כי לאירוע האמור לא קדמו ויכוח או התגרות מצד מי מבני הבית, וכי ביום חמישי שקדם לאותו אירוע עבר האב התפרצות פסיכוטית, שבעקבותיה פנו יחד לקבלת טיפול רפואי.



בבית המשפט טען נציג הסנגוריה הציבורית כי מדובר בחשוד בעל עבר נפשי מאז שירותו בצה"ל, וכי הוא נוטה לטעון כי הוא מנהל שיחות משיחיות. בבית המשפט טען נציג המשטרה כי מדובר בניסיון לרצח, וכי למשטרה מבוקשים ימי חקירה לא מעטים.



השופט איתן קורנהאוזר החליט להאריך את מעצרו של החשוד עד אתמול, וזאת לצורך בדיקה פסיכיאטרית, באחריותו של הפסיכיאטר המחוזי. החשוד הופנה כאמור לבית חולים כפר שאול, אולם שם היה מעורב על פי החשד בתקרית אלימה נוספת שהובילה אותו לאשפוז במקום סגור אחר.