יום לאחר קריסת החניון ברמת החייל, בה נהרגו 2 פועלים ונפצעו 23, החיפושים הקדחתניים אחר נעדרים שנמצאים בין בהריסות נמשכים גם הבוקר (שלישי). במהלך הלילה אותר לכוד נוסף, ונעשים מאמצים כעת לחלצו. כוחות גדולים של פיקוד העורף נמצאים במקום על מנת לחלץ את ארבעת הלכודים הנותרים. משרד החוץ הודיע כי אחד ההרוגים באסון הוא נתין זר.


ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע אמש לסיור באתר קריסת החניון, כשהוא מלווה על ידי בכירים בפיקוד העורף ובמשטרה. "קיבלתי סקירה ממפקדי פיקוד העורף והמשטרה. נעשה פה מאמץ גדול לחלץ את הנעדרים. הכוחות מקצועיים מאוד, ואנחנו עושים כל מאמץ להוציא אותם", ציין נתניהו והוסיף כי "אנחנו יודעים איפה הם ומנסים להגיע אליהם. המטרה הראשונה היא להציל חיי בני אדם".
פעילות פיקוד העורף בתל אביב
 
נתניהו ציין עוד שלכוחות פיקוד העורף שפעלו בפעולות חילוץ במקומות שונים בעולם זה מבחן ראשון של אירוע כזה על אדמת הארץ. "לאירוע כמו זה בישראל יש כוחות מקצועיים מאוד והם ערוכים, גם באירועים שעלולים לקרות כמו רעידת אדמה", אמר נתניהו. בתשובה לשאלה האם יופקו לקחים בעקבות מה שמסתמן כמחדל הנדסי באירוע, הבהיר נתניהו שיופקו לקחים. "נפיק הרבה לקחים, אבל קודם כל אנחנו מתמקדים בעבודות החילוץ", סיכם נתניהו. 

ראש הממשלה נתניהו בזירה. "נפיק לקחים רבים". צילום: קובי גדעון, לע"מ

 
 "אנחנו יודעים בדיוק מי הנעדרים", סיפר למעריב סא"ל יהונתן רז, סגן מפקד מחוז דן בפיקוד העורף. "אספנו מודיעין על חמשת הלכודים שעדיין בתוך האתר. צריך להבין שקרסו פה ארבע קומות והלכודים נמצאים בכולן. אנחנו לא יודעים מה מצבם ואנחנו פועלים על בסיס ההנחה שכל עוד לא הוכח אחרת הם בחיים ואנחנו צריכים להגיע אליהם. אנחנו יודעים בוודאות שהם שם", אמר. 

במהלך הערב (שני) התראיין רז לתוכנית 'הצינור' בערוץ 10 והביע אופטימיות למציאת נעדרים בחיים: "זה אירוע לא פשוט. עובדים כ-300 מחלצים במרץ בשביל להציל חיים. אנחנו מעריכים שאנשים עדיין חיים. אנחנו משערים על פי תצורת ההרס שניתן למצוא בחללים מסוימים אנשים חיים. בסוף נגיע לכולם".
תוכנית הפעולה של פיקוד העורף נקראת "מודיעין אוכלוסיה". המטרה היא לאסוף מידע על כל מי שנכח באתר וטרם נמצא. בפיקוד העורף אספו מידע מול החברה הקבלנית, מול עוברי האורח, ומול איכונים סלולאריים. מצליבים את המידע מול בתי החולים והמשטרה ועובדים בשיטת האלימינציה כך מגיעים לזהות ולמספר הלכודים.

"מבחינתנו אנחנו פה לפחות ל-48 השעות הקרובות עד לחילוץ הלכודים", אמר סא"ל רז. "אנחנו לא נזוז מפה עד שנוציא את אחרון הלכודים. בסוף הניסיון שלנו מפעילות בעולם הביאו אותנו לכאן לטפל בזירה בבית שלנו. צר לנו שאלו הנסיבות ואנחנו מקווים שנגיע ללכודים כמה שיותר מהר בתקווה שהם בחיים".

החניון נמצא ליד בית החולים "אסותא", ומנהלו, פרופסור שוקי שמר, אמר למעריב כי "ברגע שנודע על האסון החל אצלנו מה שמכונה Code Blue - "קוד כחול" שזה קוד בינלאומי למצבי חירום. הזעקנו את כל הרופאים והאחריות וצוותי בית החולים הגישו סיוע מידי לנפגעים עד להגעת הצוותים של מ"ד וצוותי חירום אחרים שפינו אותם לבתי חולים בהם יש חדרי מיון וחדרי ניתוח". לדבריו, "ממה שראיתי בשטח זה היה עלול להיות הרבה יותר גרוע. לא היו הרבה עובדים באתר  כשזה קרה ולכן מספר הנפגעים היחסי הוא לא מה שהיה עלול להיות באירוע בקנה מידה כזה".