עו"ד צפריר פיירברג, בנה של ראשת העיר של נתניה מרים פיירברג, הוא אחד מתוך ארבעת העצורים בפרשת השחיתות בעיר, כך הותר היום (שלישי) לפרסום. פיירברג חשוד כי קיבל שוחד עבור גורם אחר, בתמורה לקידום פרויקטים ברחבי העיר נתניה. בין היתר מתמקדת החקירה בפרויקט הבניה "קורל" שנבנה בעיר.



היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) ולה"ב 433 של המשטרה, הביאה הבוקר אל בית משפט השלום בראשון לציון את ארבעת החשודים שנעצרו אתמול במסגרת חקירת פרשת החשד לשוחד, מרמה ועבירות על חוק איסור הלבנת ההון בקרב גורמים פרטיים ואחרים המקורבים לבכירים בעייריית נתניה. בתום חקירה שנמשכה שעות ארוכות, החליטו חוקרי היאח"ה לעצור את הארבעה, ביניהם קבלן בניין מוכר הבונה ברחבי העיר, אדריכל העוסק בתכנון פרויקטים מורכבים בעיר, עו"ד העוסק בתחום הנדל"ן וכאמור, גם צפריר פיירברג, בנה של ראשת העיר.



עיריית נתניה ביום הפשיטה של המשטרה. צילום: אבשלום ששוני



במהלך החקירה הסמויה והגלויה, עלה החשד לפיו העניק הקבלן בתמורה לקידום פרויקטים שהוא בונה, שוחד לבכירים בעיריית נתניה, בין במישרין ובין באמצעות מקורבים. עוד עלה החשד לפיו עו"ד פיירברג קיבל גם הוא שוחד בתמורה לקידום פרויקטים ברחבי נתניה. בחקירה עלה כי גם האדריכל וגם עורך הדין לכאורה שיחדו בכירים בעיריית נתניה לקידום פרויקטים ברחבי העיר.



לאור החומר שנאסף והצורך בהמשך החקירה, ביקשו החוקרים להאריך את מעצרם של הארבעה לתקופה של עשרה ימים. נציין כי בכוונת המשטרה לבצע עיכוב של חשודים נוספים וכן מעורבים ששמם עלה במסגרת החקירה הסמויה והגלויה. בתגובה לבקשת החוקרים, בית המשפט האריך את מעצרם של החשודים, אחד מהם עד ל-14.9, ושני עד 11.9.




 

משרדי עיריית נתניה. צילום: אבשלום ששוני



כזכור, אמש חשפה יאח"ה לציבור את פרשת 255, שעיקרה חקירה בעיריית נתניה על חשדות לשוחד ומרמה בהקשר לפרויקטים בתחום הנדל״ן בנתניה. "הודות לפעילות חשיפה וממצאי חקירה סמויה משותפת שניהלו להב 433, היחידה ארצית של משטרת ישראל ורשות המסים, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור ובליווי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, ביססו חשד לכך שגורמים העוסקים בתחום הבניה, פעלו לקידום ענייניהם בעיריית נתניה שלא כדין, בין היתר באמצעות מתן שוחד וטובות הנאה לגורמים בעירייה ולמקורבים להם, תוך שהמעורבים פועלים בניגוד עניינים ומבצעים שורת עבירות מרמה ומס", נכתב בהודעת המשטרה. 
במסגרת הפעילות ערכו אתמול בבוקר כוחות משטרה וחוקרי מס הכנסה ברשות המסים חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם וכן במשרדים שונים בעיריית נתניה ותפסו מסמכים וחומרים לצורכי חקירה.